لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

دهها نفر در انفجارهای مقابل سفارتخانه های ایران و مصر در بغداد کشته شدند


گزارش ها حاكى است كه روز يكشنبه سه انفجار قوى به فاصله كمى از يكديگر شهر بغداد را به لرزه در آورد که دو انفجار آن مقابل سفارتخانه های ايران و مصر رخ داده است.

يك مقام وزارت كشور عراق اعلام كرد كه در جريان اين انفجارها، دست كم ۳۵ نفر كشته و ۲۰۰ نفر نيز زخمى شده اند.

این گزارش مى افزايد: دو انفجار به طور همزمان در منطقه المنصور بغداد و در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقيقه صبح اتفاق افتاد كه محل استقرار چندين سفارتخانه خارجى است.

این انفجارها مقابل سفارتخانه های مصر و آلمان بود و انفجار سوم به فاصله كمى مقابل سفارت جمهورى اسلامى ايران رخ داد.

بر اساس گزارش های منتشره، مواد منفجره در سه خودرو جاسازی شده بود که توسط افراد انتحاری منفجر شد. نیروهای امنیتی نفر چهارم را که قصد داشت مواد انفجاری کار گذاشته در لباس خود را منفجر کند با گلوله از پای در آوردند.

تصاوير زنده تلويزيونى از اين حادثه نشان مى داد كه به فاصله كمى از انفجار در مقابل سفارت ايران، دود فراوانی خيابان را پوشانده و مجروحان بر روى زمين افتاده اند. نيروهاى پليس نيز تلاش مى كردند كه زخمى شدگان را به بيمارستان منتقل كنند.

در همين حال مشاور مطبوعاتى سفارت ايران در بغداد از وارد آمدن خسارت به اين سفارتخانه و خرد شدن شيشه هاى آن خبر داده ولى گفته است كه به كاركنان سفارت هيچ آسيبى وارد نشده است.

«ارشدى» به خبرگزارى دانشجويان ايران، ايسنا، گفته است: «اين كه هدف از اين انفجار سفارت ايران بوده در حال بررسى است.»

انفجارهاى روز يكشنبه يك روز پس از كشته شدن ۲۴ نفر در جريان تيراندازى یك فرد مسلح به اهالى روستايى در جنوب بغداد صورت مى گيرد.

مسئولان گفته اند كه بسيارى از قربانيان این حادثه از اعضاى گروه «پسران عراق» بوده اند كه از شورشيان سابق اين كشور بوده و اكنون با نيروهاى آمريكايى بر ضد القاعده همكارى مى كنند.

مقام هاى عراقى پيشتر هشدار داده بودند كه به دنبال بالا گرفتن تنش ها بر سر نتيجه انتخابات پارلمانى هفتم مارس احتمال تشديد خشونت ها در اين كشور وجود دارد.

هيچ حزب و ائتلافى نتوانسته است كه اكثريت آراء را در اين انتخابات از آن خود كند ولى ائتلاف العراقيه به رهبرى اياد علاوى توانست دو كرسى بيشتر از رقيب خود ائتلاف قانون به رهبرى نورى المالكى به دست آورد.
XS
SM
MD
LG