لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

تیم فوتبال عراق قهرمان جام ملت های آسیا شد


ارسال يک کرنر در دقيقه ۷۱ بازی باعث شد تا يونس محمود با ضربه سر خود نتيجه فينال عربی را به سود عراق رقم بزند.
ارسال يک کرنر در دقيقه ۷۱ بازی باعث شد تا يونس محمود با ضربه سر خود نتيجه فينال عربی را به سود عراق رقم بزند.

برای نخستين بار در تاريخ فوتبال آسيا، تيم ملی فوتبال عراق با شکست دادن تیم عربستان بالاتر از ساير مدعيان به مقام قهرمانی جام چهاردهم ملت های آسيا رسيد.



تيم عراق که در اين دور از بازی ها توجه زيادی را به خود جلب کرده بود در يک بازی برتر توانست با نتيجه يک بر صفر و با گل يونس محمود، کاپيتان خود تيم عربستان را با اقتدار شکست دهد.

ارسال يک کرنر در دقيقه ۷۱ بازی باعث شد تا يونس محمود با ضربه سر خود نتيجه فينال عربی را به سود عراق رقم بزند و برای نخستين بار در تاريخ فوتبال عراق جام را به مردمی که روزانه هدف حملات تروريست ها قرار دارند هديه کند.


آخرین مقام مهمی که عراق در جام ملت های آسیا کسب کرده بود به بازی های سال ۱۹۷۶ باز می گردد که در آن به مقام چهارمی رسید.


اين چهارمين گل کاپيتان عراق محسوب می شد و او به همراه ياسر القحطانی، بازيکن عربستانی و نوهيرو تاکاهارا، بازيکن ژاپنی بيشترين تعداد گل زده را در اين دوره از جام ملت های آسيا به خود اختصاص دادند.


بدنبال پيروزی تيم ملی فوتبال عراق هزاران نفر از مردم اين کشور به خيابان ها ريختند و با پايکوبی به ابراز جشن و شادمانی پرداختند.


از صبح روز يکشنبه دولت عراق برای جلوگيری از بمبگذاری های احتمالی در صورت قهرمانی تيم عراق، ورود وسايل نقليه سنگين به شهر بغداد را ممنوع کرده بود.


تيم عراق توانسته بود با نتيجه سه بر يک تيم قدرتمند استراليا را در بازی های قبلی خود از سر را بردارد و در مرحله نيمه نهايی و در يک بازی نفسگير تيم ملی کره جنوبی را در ضربات پنالتی از رسيدن به فينال محروم کند.


مربيگيری تيم عراق را ژوروان ويرا ۵۴ ساله که اهل برزيل است به عهده داشت و او که تنها دو ماه است با فدراسيون فوتبال عراق قرارداد امضاء کرده است گفته است که بعد از اين بازی ها از مقام خود کناره گيری می کند.


سه نفر از بازیکنان تیم ملی عراق در لیگ ایران حضور دارند که دو نفر از آنها از جمله دروازه بان تیم عراق در تیم مس کرمان بازی کرده و یک بازیکن نیز در تیم پرسپولیس حضور دارد.


عراق، عربستان سعودی و کره جنوبی، با کسب مقام های اول تا سوم جام پایان یافته، با مقررات تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور خود به خود به رقابت های سال ۲۰۱۱ راه یافتند تا به همراه قطر، میزبان این مسابقات، در انتظار ۱۲ تیم صعود کننده دیگر آسیایی باشند.


XS
SM
MD
LG