لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۹

«ماشین اسلامی» به سفارش ایران تولید می شود


شرکت مالزیایی پروتون، متولی ساخت خودروی اسلامی، به ساخت خودروهای بدون کیفیت شهرت دارد.
شرکت مالزیایی پروتون، متولی ساخت خودروی اسلامی، به ساخت خودروهای بدون کیفیت شهرت دارد.

سه کشور اسلامی مالزی، ايران و ترکيه به سفارش جمهوری اسلامی ایران قصد دارند تا يک ماشين اسلامی تولید کنند که قادر به جهت یابی قبله است.


خبرگزاری فرانسه به نقل از آژانس خبری مالزی، برناما، درباره اين ماشين گزارش داده که اين اتومبيل قرار است توسط شرکت اتومبيل سازی پروتون ساخته شود و با قطب نمايی که در آن تعبيه می شود جهت قبله براحتی قابل تشخيص است. همچنين در قسمتی از اين ماشين نيز مکانی برای نگهداری قرآن تعبیه می شود.


تصميم به توليد ماشين اسلامی در جريان بازديد رييس کارخانه اتومبيل سازی پروتون از ايران گرفته شد.


سيد زين العابدين سد محمد طاهر در اين باره به آژانس خبری برناما گفت: ما بزودی مشخص می کنيم اين ماشين را در مالزی، ايران و يا ترکيه توليد کنيم. اين ماشين تمام مشخصه های يک اتومبيل اسلامی را خواهد داشت و فقط برای صادرات است.


وی با تاکيد اينکه در اين ماشين جايی هم برای نگهداری قرآن تعبيه خواهد شد اضافه کرد: اين ماشين ابتکار جمهوری اسلامی است و چيزی که آنها می خواهند اين است که اسمش «ماشين اسلامی» باشد.


به گفته آقای محمد طاهر، جمهوری اسلامی قصد دارد با خرید ۵۰۰۰ دستگاه از اين ماشين ابتکاری از آنها به عنوان تاکسی در تهران استفاده کند. اين تصميم تهران، بخشی از برنامه ۲۰۰ ميليون دلاری دولت ايران برای بازسازی سيستم حمل و نقل عمومی است.


شرکت اتومبيل سازی پروتون، در تلاش است تا بازار صادراتی برای توليداتش به عنوان بخشی از تلاش های اين شرکت در جهت کم کردن بازار داخلی و جلوگيری از ضررهای پی در پی اين کمپانی پيدا کند.


کمپانی پروتون به نداشتن طرح برای تولید مدل های جديد و ساخت ماشين های بی کيفيت شهرت يافته است.
مسوولان اين کمپانی برای بالا بردن کیفیت کار خود، اخيرا مذاکراتی با شرکت آلمانی فولکس واگن برای همکاری داشته اند به اين اميد که بتوانند تغييری در وضعيت شرکت خود دهند.


XS
SM
MD
LG