لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

مسابقه ملکه زيبايی راهبه ها لغو شد


پدر روحانی آنتونیو رونجی می گوید که راهبه های زیادی احتمالا در این مسابقه شرکت می کردند. (عکس: AFP)
پدر روحانی آنتونیو رونجی می گوید که راهبه های زیادی احتمالا در این مسابقه شرکت می کردند. (عکس: AFP)

یک روحانی کاتولیک ایتالیایی که در نظر داشت اولین مسابقه ملکه زیبایی راهبه ها را برگزار کند، اعلام کرد که از این کار صرفنظر کرده است.


آنتونیونو رونجی که قصد داشت اولين مسابقه ملکه زيبايی راهبه ها را برگزار کند، می گوید بسیاری درک درستی از این مسابقه نداشتند و ایمیل هایی پر از دشنام و ناسزا برای وی فرستاده اند.


در برخی از این ایمیل ها آمده است که «وی در آتش جهنم خواهد سوخت.»


در همین حال سايتی که قرار بود عکس های راهبه های شرکت کننده در آن قرار داده شود از صبح روز دوشنبه فيلتر شده است.


روز يکشنبه اين پدر روحانی که دروس علوم الهی و فلسفه را در مدارس کاتوليک تدريس می کند اعلام کرده بود در نظر دارد مسابقه ای اينترنتی برای انتخاب زيباترين راهبه را برگزار کند.


کليه راهبه های کاتوليک بين ۱۸ تا ۴۰ سال می توانستند برای شرکت در مسابقه زيباترين راهبه سال عکسی را برای اين سايت ارسال کنند. هيئت داوران اين مسابقه را مراجعه کنندگان به اين سايت تشکيل می دادند.


مراجع رسمی واتيکان از هرگونه ابراز نظری در رابطه با انتخاب زيباترين راهبه سال خودداری می کردند.


مشخص نيست چه نهاد و يا چه فردی اقدام به فيلترينگ هر دو سايت اين پدر روحانی کرده است.


بعد از فيلترينگ وبلاگ های پدر روحانی آنتونيو رونجی، چندين سايت ديگر در ايتاليا در همبستگی با او صفحاتی را برای ارسال عکس از سوی راهبه هايی که قصد شرکت در اين مسابقه را دارند باز کردند.


پدر روحانی آنتونيو رونجی در گفت و گوی تلفنی کوتاهی از پاسخ به هرگونه پرسشی در رابطه با فيلتر شدن وبلاگش طفره رفت.


اين پدر روحانی پیشتر در رابطه با پيشنهاد انتخاب راهبه زيبای سال گفته بود: «هدف از طرح اين چنين ايده ای ارزش گذاردن به مقوله زيبايی است. راهبه ها همگی زن هستند و زيبايی موهبتی است الهی. بايد نمونه ها با ارزشی در رابطه با آنچه در دنيای مدرن می گذرد ارائه داد، در غير اين صورت مذهب در انزوا قرار خواهد گرفت و جوانان از کليسا دور خواهند شد.»


آنتونيو رونجی معتقد بود که بيش از يک هزار راهبه کاتوليک از ايتاليا و ديگر نقاط جهان با ارسال عکس در مسابقه انتخاب راهبه زيبای سال حضور پيدا خواهند کرد.


وی افزود: «اميدوار است در سال های آينده بتواند اين چنين مسابقه ای را در حاشيه مراسم انتخاب ملکه زيبايی ايتاليا برگزار کند.»


آنتونيو رونجی در گفت و گو با روزنامه کوريره دلاسرا گفت: «زيبايی نفس البته مهم تر است.»


ولی در پاسخ به پرسش خبرنگار اين روزنامه که اصرار بر زيبايی فيزيکی دارد اين روحانی کاتوليک می افزايد: «برای او، سوفيا لورن نماد زيبايی است.»


XS
SM
MD
LG