لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

«جان مک کین» نامزد ریاست جمهوری آمریکا می شود


سناتور مک کين در سال ۲۰۰۰ نيز يکی از نامزدهای حزب جمهوريخواه برای انتخابات بود که در نهايت، رقابت درون حزبی را به جرج بوش، رييس جمهوری فعلی آمريکا باخت.
سناتور مک کين در سال ۲۰۰۰ نيز يکی از نامزدهای حزب جمهوريخواه برای انتخابات بود که در نهايت، رقابت درون حزبی را به جرج بوش، رييس جمهوری فعلی آمريکا باخت.

جان مک کين، سناتور جمهوريخواه آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد که برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ ايالات متحده خود را نامزد خواهد کرد .


آقای مک کين که از افراد با نفوذ حزب جمهوريخواه محسوب می شود، در گفت وگويی با شبکه ای بی سی گفت: «من اينجا اعلام می کنم که يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری آمريکا خواهم بود.»


سناتور مک کين در سال ۲۰۰۰ نيز يکی از نامزدهای حزب جمهوريخواه برای انتخابات بود که در نهايت، رقابت درون حزبی را به جرج بوش، رييس جمهوری فعلی آمريکا باخت. وی در گفت وگوی خود اظهار داشت که نامزدی رسمی خود را در ماه آوريل اعلام می کند.


براساس نظرسنجی های صورت گرفته، آقای مک کين بعد از رودلف جوليانی، شهردار سابق نيويورک که ديگر نامزد حزب جمهوريخواه به شمار می رود در مرتبه بعدی قرار دارد .


آقای جوليانی در تازه ترين نظرسنجی ها ۴۴ درصد آرا را به دست آورده است، در حالی که اين رقم در ۱۹ ژانويه سال جاری، ۳۴ درصد بود. وی به دليل حملات يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ به نيويورک، به عنوان «شهردار آمريکا» شناخته شده است.



سناتور مک کين در سال ۲۰۰۰ نيز يکی از نامزدهای حزب جمهوريخواه برای انتخابات بود که در نهايت رقابت درون حزبی را به جرج بوش، رييس جمهوری فعلی آمريکا باخت. وی در گفت وگوی خود اظهار داشت که نامزدی رسمی خود را در ماه آوريل اعلام می کند .

اين درحالی است که سناتور مک کين با نزول محبوبيت رو به رو شده و در تازه ترين رای گيری ها، شش درصد آرای قبلی خود را از دست داه و تنها ۲۱ درصد حمايت ها را به خود جلب کرده است.


آقای مک کين که در زمان انتخابات رياست جمهوری آمريکا، ۷۲ ساله خواهد شد در زمان جنگ ويتنام به اسارت درآمد و به گفته خودش، تجربياتش در اين جنگ را در امور نظامی و سياست خارجی مورد استفاده قرار می دهد .


اين سناتور ايالت آريزونا از مدافعان ايده رييس جمهوری امريکا در اعزام نيروی اضافی به عراق است، چرا که به گفته او، «آمريکا بدون اعزام نيروی جديد نمی تواند برنده اين جنگ باشد.»


وی در نوامبر گذشته و در جلسه شنيدن نظرات ژنرال ابی زيد، فرمانده ارتش آمريکا در خاورميانه خطاب به او گفت: «من عميقا تاسف می خورم که شما فکر می کنيد که وضعيت و ميزان پيشرفت ما در عراق قابل قبول است. اما به نظر من مردم آمريکا چنين برداشتی ندارند.»


آقای مک کين با انتقاد از تقاضای دموکرات ها برای عقب نشينی سربازان آمريکايی از عراق، بر لزوم تقويت حضور نظامی آمريکا در اين کشور برای نابودی شورشيان و خاموش کردن آتش درگيری های فرقه ای تاکيد کرد .


تاکنون چندين جمهوريخواه برای حضور در انتخابات درون حزبی رياست جمهوری امريکا اعلام آمادگی کرده اند که از آن جمله می توان به مايک هوکابی، فرماندار پيشين آرکانزاس، سناتور سام براون بک از ايالت کانزاس، جيمزگيلمور، فرماندار سابق ويرجينيا، تامی تامپسون، فرماندار سابق ويسکانسين و دانکن هانتر و تام تانکردو، سناتورهای جمهوريخواه از ايالت های کاليفرنيا و کلرادو اشاره کرد .


XS
SM
MD
LG