لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۳

حمله هوایی ارتش آمریکا به منطقه غرب بغداد


در گزارش پليس آمده است که در اين حادثه نه نفر مجروح و ۱۱ خانه مسکونی تخريب شده است.
در گزارش پليس آمده است که در اين حادثه نه نفر مجروح و ۱۱ خانه مسکونی تخريب شده است.

پليس عراق روز پنج شنبه اعلام کرد که در حمله هوايی ارتش آمريکابه منطقه ای در بغداد که نيمه شب گذشته صورت گرفت ۱۴ کشته برجای گذاشت.


ارتش آمريکا درباره اين خبر اظهار نظر نکرد ولی گفت که در حال تحقيق بر روی گزارش های رسيده است.


براساس گزارش پليس عراق، حمله هوايی در ساعت سه نيمه شب گذشته به محله «وشاش» در غرب بغداد صورت گرفته است. گفته می شود این منطقه از پايگاه های گروه مقتدی صدر، روحانی تندرو شيعه و رهبر جيش المهدی است.



حمله هوايی در ساعت سه نيمه شب گذشته به محله «واشاش» که از پايگاه های گروه مقتدی صدر، روحانی تندرو شيعه و رهبر جيش المهدی در منطقه منصور بغداد است صورت گرفته است.

خبرگزاری رويترز گزارش داده که نه نفر در اين حادثه مجروح و ۱۱ خانه مسکونی نيز تخريب شده است. پس از اين حمله، تصاوير گرفته شده از محل بمباران شده نشان می دهد که مردم در حال بيرون کشيدن اجساد کشته شدگان از زير آوار هستند.


يکی از اعضای برجسته گروه صدر که نخواست نامش فاش شود اين حمله را يک «فاجعه» توصيف کرد و گفت که ما ۲۴ جسد را از زير آوار بيرون کشيديم.


ساکنين محلی می گويند که محل بمباران شده پيش از اين صحنه درگيری ميان نيروهای نظامی آمريکايی و مردان مسلح بوده است.


يک مرد نيز گفته است که سربازان، خانه وی را برای يافتن افراد مظنون تفتيش کرده و تلفن های موبايل را ضبط کردند.


اين گزارش حاکيست زمانی که مردم برای فرار از گرمای شديدی تابستان در پشت بام های خود خوابيده بودند درگيری ها اوج گرفت.


يک پزشک محلی که در زمان حمله ارتش آمریکا بر روی پشت بام خوابیده بود اظهار داشت: من وقتی صدای بمباران هواپيماها را شنيدم زن و فرزندانم را برداشتم و به زير پله ها فرار کرديم.


عمليات امنيتی در بغداد


از اوايل سال جاری ميلادی هزاران سرباز آمريکايی و عراقی برای جلوگيری از بمبگذاری های انتحاری و تعقيب شورشيان عمليات گسترده ای را در بغداد عليه شبه نظاميان شيعه و سنی آغاز کرده است.


بسياری از عمليات های ارتش آمريکا در روزهای اخير از جمله انجام حملات هوايی معطوف به مناطق شيعه نشين شده و هدف از آن نيز پاکسازی اعضای سپاه مهدی اعلام شده است.


مقامات آمريکا می گويند که بسياری از اعضای اين گروه شبه نظامی با ايران ارتباط دارند و از طرف سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران برای آنها سلاح های پرقدرت ارسال می شود.


ارتش آمريکا روز چهارشنبه، پنجم سپتامبر، اعلام کرد که يک عراقی تحت تعقيب را در شهر کربلا دستگير کرده است که به گفته آن، برای ارسال ارسلحه به عراق با فرماندهان سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ايران همکاری می کرد.


مقتدی صدر هفته گذشته اعلام کرد که برای مدت شش ماه تمام فعاليت های جيش المهدی را به حالت تعليق در می آورد.


به گفته کارشناسان اين اقدام رهبر جيش المهدی برای بدست گرفتن کنترل تمام شاخه های اين گروه صورت می گيرد که در حال حاضر در قالب گروه های پراکنده دست به فعاليت نظامی عليه نيروهای آمريکايی می زنند.


XS
SM
MD
LG