لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۴

نوروز در دبی؛ معین با ترانه های «طلوع» به روی صحنه رفت


محمد ضرغامی (راست) از رادیو فردا همراه با معین (خواننده ایرانی)
محمد ضرغامی (راست) از رادیو فردا همراه با معین (خواننده ایرانی)
امسال معين نيز دردومين روز از فروردين ماه در استاديوم تنيس «كلوب اويشن دبى» به روى صحنه رفت و به اجراى برنامه پرداخت. هواداران معين كه شمار آن ها زياد بود پارچه نوشته هايى را براى خواننده محبوب خود در اطراف استاديوم نصب كرده بودند.

البته اجراى برنامه در دوبى براى معين خالى از لطف نيست و او پيش از اجراى برنامه توانست با خانواده اش كه از نجف آباد اصفهان به دبى آمده بودند ديدارها را تازه كند.



معين برنامه نوروزى خود را با ترانه «بى بى گل» سروده هديه و با آهنگ و تنظيمى از منوچهر چشم آذر شروع كرد، «صدام كن اى صداقت پيشه بى بى گل عتيقه/ تمام دلخوشيم اينه كه دل با تو رفيقه.»

او در ادامه برنامه خود به اجراى ترانه هاى قديمى خود دركنار ترانه آخرين آلبومش با نام «طلوع» پرداخت كه سه سال پيش به بازار موسيقى ايرانى خارج از ايران آمد.

معين در آن آلبوم كه با فضاى قبلى كارهايش اندكى تفاوت داشت با بابك بيات آهنگساز فقيد و ترانه سرايان جوان داخل ايران بابك صحرايى ، اهورا ايمان و ترانه مكرم در كنار هنرمندان ايرانى خارج از كشور كار كرد.

شنوندگان ترانه هاى معين در اين آلبوم بازخوانى ترانه «بت پرست» سروده بامداد جويبارى با آهنگ ناصر تبريزى را با تنظيمى مدرن شنيدند. ترانه اى كه پيشتر آن را آغاسى اجرا كرده بود.

البته معين در گفت و گو با راديو فردا معتقد است كه او از كارهاى قديمى اش فاصله نگرفته ولی به نوگرايى رو آورده است. معين نوگرايى در شعر، آهنگ و تنظيم را رمز ماندگارى يك هنرمند مى داند.
XS
SM
MD
LG