لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۹

پليس نيويورک «اقدام تروريستى» در ميدان تايمز را خنثى كرد


نمایی از میدان تایمز نیویورک که در قلب منهتن قرار دارد.
نمایی از میدان تایمز نیویورک که در قلب منهتن قرار دارد.
به دنبال كشف يک خودوروى بمبگذارى شده در ميدان تايمز شهر نيويورک، مايكل بلومبرگ، شهردار اين شهر اعلام كرد كه اين حمله تروريستى تلفاتى در بر نداشته است و هنوز هويت بمبگذاران و انگيزه آنها معلوم نيست.

روز يكشنبه پليس شهر نيويورک يک اتومبيل حامل مواد منفجره را در ميدان تايمز واقع در منطقه منهتن نيويورک كشف و خنثى كرد.

در پى هشدار فروشنده مغازه اى در محل بمبگذارى مبنى بر اشتعال آتش و دود درون يك اتومبيل نيسان شاسى بلند پارک شده در خيابان چهل و پنجم ميدان تايمز، پليس راه هاى منتهى به اين ميدان را بست.

يكى از مأموران پليس محلى كه در منطقه حضور داشت به شبكه تلويزيونى سى ان ان گفت كه از صندلى عقب اتومبيل دودى غليظى شبيه دود باروت از اتومبيل برخاست.

نوارهای ویدیویی دوربین های نصب شده در محل، شخصی را نشان می دهد که در حال فرار از اتومبیل بمبگذاری شده است.

مسئولان پلیس نیویورک اعلام کرده اند که شماره اتومبیل بمبگذاری شده با اصل آن مطابقت نداشته و از محل اتومبیل های اسقاطی در ایالت کنتیکت تهیه شده بود.

گزارش ها حاكى است كه واحد هاى خنثى سازى بمب پليس نيويورک بلافاصله با استفاده از روبات هاى خنثى كننده بمب ضمن خنثى كردن اين مواد منفجره آن را از منطقه خطر دور كردند.

اين بمب از سه كپسول گاز پروپان به همراه مواد آتش زا، باترى و سيم هاى رابط و نيز دو بشكه بنزين به همراه دو ساعت كه گمان مى رود از آنها به عنوان زمان سنج استفاده مى شد تشكيل شده بود.

يكى از ماموران پليس نيويورک كه نخواست نامش فاش شود به سى ان ان گفته است: پليس مردى را كه در حال فرار از اتومبيل بوده است ديده است.

از سوى ديگر، «ريچارد كلكو» سخنگوى پليس فدرال آمريكا به خبرگزارى ها گفت كه بخش ضد تروريست «اف بى آى» با پليس نيويورک موفق به خنثى كردن اين بمبگذارى كه كه مى توانست عواقب بسيار مرگبارى داشته باشد شدند.

«مايكل بلومبرگ» شهردار شهر نيويورك ضمن ابراز خشنودى از اينكه اين حمله تروريستى تلفاتى در بر نداشته گفت كه هنوز بمبگذاران و انگيزه آنها معلوم نيست.

وى افزود كه اين بمب به صورت غير حرفه اى تهيه شده بود.

در همين حال، باراک اوباما، رييس جمهور آمريكا، خواستار «واكنش سريع» مقامات مسئول در برابر اين بمبگذارى شده است.

يكى از مقامات وزارت امنيت داخلى آمريكا كه نخواست نامش فاش شود به خبرگزارى رويترز گفت، مقامات اين وزارتخانه به دقت مراحل مختلف اين عمليات را زير نظر دارند.

وى توضيح بيشترى در اين زمينه نداد.

«ديويد پترسون» فرماندار نيويورک در بيانيه اى ضمن تروريستى خواندن اين اقدام تاكيد كرد كه تمام تلاش مردم، دولت و پليس فدرال سپردن عاملان اين اقدام تروريستى به دست عدالت است.

گزارش ها مى افزايد كه شرايط فوق العاده همچنان در ميدان تايمز برقرار بوده و پليس در آماده باش به سر مى برد.

پليس از كسانى كه در محل حادثه بوده اند خواسته كه نوار هاى ويديویى خود را به مركز پليس نيويورک ارسال كنند. هنوز هيچ فرد يا گروهى مسئوليت اين حمله تروريستى را بر عهده نگرفته است.
XS
SM
MD
LG