لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۳

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی طی مطلبی مفصل به دراويش و اهل تصوف حمله کرده و نوشته که «صوفی گری ستيز با اسلام و دشمنی با پيامبر» است.


اين روزنامه طی مطلبی دنباله دار که در شماره روز يکشنبه خود بخش نخست آن را به چاپ رسانده، دروايش را به «دشمنی با خدا و پيامبر» متهم کرده و نوشته است: «صوفی گری، يکی از اين جريان های اعتقادی و فکری ناسالم است که در پوشش ديانت به اسلام خيانت می ورزد و برخلاف تعاليم و قوانين اين دين مبين الهی و در تضاد آشکار با سيره و روش پيامبراکرم و ائمه اطهار حرکت می نمايد.»


اتهام وارده از سوی روزنامه جمهوری اسلامی به دراويش در قوانين اسلامی مجازات مرگ را در پی دارد.


«خطرهای يک سفر»


روزنامه آفتاب يزد، در سرمقاله خود با عنوان «خطرهای يک سفر» از احتمال حضور رييس جمهوری اسلامی در اجلاس شورای همکاری کشورهای خليج فارس به عنوان مهمان انتقاد کرده است.


به نوشته اين روزنامه، منابع رسمی نزديک به دولت در حالی از حضور احمدی نژاد در اجلاس سران شورای همکاری خليج فارس خبر داده اند که رييس امارات متحده عربی با لحنی جدی تر نسبت به گذشته ادعای مالکيت بر جزاير سهگانه ايرانی را تکرار و از ايران خواسته است تا برای پايان اشغال اين جزاير، مذاکره مستقيم را بپذيرد.


آفتاب يزد نوشته که «برنامه ريزان سفر احمدی نژاد به دوحه، اکنون بايد برای مردم توضيح دهند هدف مشخص از اين سفر چيست و با اين سفر، چه خطرهايی از کشور دور مي شود و يا کدام فرصت های جديد برای کشورمان خلق مي گردد که هزينه حضور در جمع هميشه مدعی نسبت به جزاير سه گانه ايرانی را توجيه پذير مينمايد؟»


تعویق دوباره انتخابات فدراسیون فوتبال


روزنامه خراسان، از تعويق مجدد انتخابات فدراسيون فوتبال ايران خبر داده و از مخالفت فدراسيون بين المللی فوتبال فيفا با نامزدی محمد علی آبادی، معاون رييس جمهوری اسلامی برای رياست فدراسيون فوتبال ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محسن صفايی فراهانی، رييس کميته انتقالی و نماينده فيفا در ايران گفته که «فيفا با استناد به بند يک اساسنامه فدراسيون فوتبال جمهوری اسلامی ايران به کميته انتقالی متذکر شده که فدراسيون فوتبال غير دولتی است و بايد استقلال داشته باشد، يعنی هيچ فرد دولتی نبايد در تصميم گيری ها نقشی ايفا کند.»


به نوشته خراسان، صفايی فراهانی هشدار داده که در صورت کنار نکشيدن رييس سازمان تربيت بدنی و اصرار وی برای رياست بر فدراسيون فوتبال، تعليق و محروميت فوتبال ايران از سوی فيفا جدی است.


اصلاح طلبان و «رابطه با اسراییل»


روزنامه کيهان، در سرمقاله روز يکشنبه خود احزاب اصلاح طلب در ايران را به «رابطه با اسراييل» متهم کرده است.


نماينده ولی فقيه در روزنامه کيهان در ادعانامه خود مخالفت برخی از چهره های اصلاح طلب در ايران با اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر نابودی اسراييل را دليل اين ادعا توصيف کرده و نوشته که «سه روز قبل، معاون وزير خارجه دولت اصلاحات، سياست خارجی اصولگرايان را به باد انتقاد گرفته و از جمله اعتراض کرده است که چرا دولت نهم از ضرورت نابودی اسراييل سخن می گويد.»


نماينده رهبر جمهوری اسلامی در کيهان، با تاکيد براينکه «ضرورت محو اسراييل سخن امام و سخنی منطقی، حقوقی و غيرقابل خدشه است» اصلاح طلبان را به «تشنه قدرت» و«دشمنی با وطن» متهم کرده و ادعا کرده که «طيفی متشکل از وابستگان به قدرت های بيگانه در جبهه مدعی اصلاحات» نفوذ کرده اند.


انفجار در سنندج


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که عصر روز شنبه انفجاری نسبتا شديد در کوچه سجادی ميدان آزادی شهر سنندج مرکز استان کردستان رخ داده است.


به نوشته اين روزنامه، در اين انفجار که مقابل شرکت بيمه ايران صورت گرفت علاوه بر شکسته شدن شيشه برخی از منازل، مغازه ها و شرکت بيمه، چهار نفر نيز مجروح و توسط فوريت های پزشکی به بيمارستان منتقل شدند.


اعتماد ملی نوشته که هنوز مقامات رسمی استان در مورد اين انفجار اظهارنظر نکرده اند.


استعفای وزیر آموزش و پرورش


روزنامه جام جم، از استعفای محمود فرشيدی از وزارت آموزش و پرورش خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، محمود فرشيدی استعفای خود را در حالی به رييس جمهور اسلامی ارائه کرده که طی چند روز گذشته شايعات فراوانی در اين خصوص در محافل خبری و سياسی مطرح بود.


جام جم از عليرضا علي احمدی، دوست نزديک محمود احمدی نژاد و رييس دانشگاه پيام نور به عنوان جايگزين وزير آموزش و پرورش نام برده مي شود.


XS
SM
MD
LG