لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۶

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد نطق پيش از دستور عماد افروغ در مجلس را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته است: «قرار بود بندگی کنيم ولی در جايگاه خدا نشسته ايم.»


به نوشته اين روزنامه، اين نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق خود با اشاره به حملات اخير به خانواده آيت اله خمينی و فوت رییس دفتر وی در جريان سخنان اعتراض آميز در اين مورد، گفته است: «مگر با انقلاب الهی و اسلامی، قرارمان بسط و توسعه عبوديت و بندگی نبود و مگر قرارمان اشاعه اخلاق و فضيلت های انسانی نبود؟ چه کسی به ما اين اجازه را مي دهد تا برای توجيه رفتارهای ناموجه و غيراخلاقی خود، به ديگران تهمت های ناروای غيراخلاقی بزنيم؟»


به نوشته آفتاب يزد، وی نسبت به «مقابله با جريان خزنده که همچون موريانه پايه های نظام جمهوری اسلامی را مي خورد و سست مي کند» هشدار داده است .


نخستین گام برای آزادسازی قیمت سوخت


روزنامه همشهری، از نخستين گام دولت برای آزادسازی قيمت سوخت خبر داده است.


اين روزنامه، با اشاره به اعلام رییس ستاد تبصره ۱۳ مبنی بر عرضه بنزين آزاد در نوروز نوشته است: «اين اولين گام دولت در روند آزادسازی قيمت بنزين است که قرار است از نوروز سال آينده به بهانه فراهم کردن زمينه انجام مسافرت های نوروزی به اجرا درآيد.»


به نوشته همشهری، «هنوز قيمت دقيق {سوخت آزاد} تعيين نشده است و در صورت تصويب در هيات دولت اين موضوع برای نوروز اجرايی مي شود.»


اين روزنامه به نقل از رییس ستاد سهميه بندی بنزين نوشته است: « سه قيمت ۲۵۰، ۳۰۰ و ۷۰۰ تومان در ستاد» برای بنزين آزاد پيشنهاد شده است.


تهدید به انتشار «نوار صوتی مذاکرات موسویان»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در يادداشتی با عنوان «آنچه که متهم به جاسوسی بايد بداند» بار ديگر حسين موسويان، ديپلمات هسته ای سابق جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده است.


نويسنده اين يادداشت، محمد جعفر بهداد، معاون اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری و از نويسندگان مشترک دو روزنامه کيهان و ايران، در اين يادداشت، عضو سابق تيم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی را به مبارزه فراخوانده و ادعا کرده که در صورت شکايت موسويان از وی يا روزنامه کيهان، « فايل صوتی مربوط به اظهارات متفرقه متهم به جاسوسی درباره بعضی مسائل مهم مربوط به موضوع هسته ای» بر روی خروجی رسانه ها قرار می گيرد و «اسناد مثبته جاسوسی» وی نيز به نحوی منتشر می شود.


آقای بهداد در اين يادداشت توضيح نداده است اسناد محرمانه ای که تهديد به انتشارشان کرده را از کجا به دست آورده است.


برکناری یک معاون وزیر دادگستری


روزنامه سرمايه خبر برکناری يکی از معاونان وزارت دادگستری را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد هنجنی باقری، معاون پشتيبانی وزارت دادگستری، روز دوشنبه از سوی غلامحسين الهام، وزير دادگستری، به دليل تعدد پست و شغل برکنار شده است.


آقای الهام که همزمان وزيردادگستری، سخنگوی دولت، رياست ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز، و همچنين عضويت در شورای نگهبان را داراست، پيش از اين به دليل تعدد شغل مورد انتقاد قرار داشته است.


اعدام به جرم سرقت مسلحانه


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از اعدام دو نفر در اصفهان خبر داده و نوشته اين افراد که متهم به سرقت مسلحانه بودند، سحرگاه ديروز در زندان اصفهان به دار مجازات آويخته شده اند.


اين روزنامه در خبری ديگر از صدور حکم قطع دست برای يک متهم به سرقت در تهران خبر داده است.


به نوشته روزنامه ايران، اين متهم ۶۰ ساله که مهدی نام دارد، به اتهام سرقت از ۱۶خانه ويلايی در شمال شهر تهران از سوی شعبه ۱۰۵۲ دادگاه الهيه به سه سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، رد اموال مسروقه، سه سال اقامت اجباری در جنوب کشور و قطع چهار انگشت دست محکوم شده است.


«ضرب و شتم یک راننده ایرانی در ترکمنستان»


روزنامه جمهوری اسلامی، به نقل از «يک منبع آگاه» نوشته است: يک راننده ايرانی به شدت مورد ضرب و شتم پليس ترکمنستان قرار گرفته است.


به نوشته اين روزنامه، «اين راننده ايرانی به دليل شدت جراحات وارده بر اثر ضربات پليس ترکمنستان راهی بيمارستان در شهرستان قوچان» شده است.


اين روزنامه علت دستگيری و ضرب و شتم اين راننده را «ارتباط با يک زن» عنوان کرده اما نوشته است که «سفير و مسئول کنسولگری و همچنين مسئول پايانه جمهوری اسلامی ايران در ترکمنستان به شدت در حال پيگيری اين موضوع هستند.»


XS
SM
MD
LG