لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۱

نگرانی مطبوعات نیکاراگوا از پخش سریال های ایرانی


لا پونسا: چرا باید سریال هایی با زنان محجبه از شبکه های تلویزیونی ما بخش شود؟
لا پونسا: چرا باید سریال هایی با زنان محجبه از شبکه های تلویزیونی ما بخش شود؟

خبر بخش سریال های ایرانی از شبکه های تلویزیون های نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا نگرانی برخی از مطبوعات این کشورهای لاتین را برانگیخته است.


برخی از مطبوعات نیکاراگوئه بخش سریال هایی که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده اند را برای کشورشان «مناسب» نمی دانند.


در جریان سفر اخیر رییس صدا و سیما به آمریکای لاتین، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا بخشی از تولیدات تلویزیونی ایرانی را برای بخشی از شبکه های شان خریداری کرده اند.


لاپونسا ( La Pensa ) مهم ترین روزنامه چاپ ماناگوا می پرسد: «چرا باید سریال هایی با زنان محجبه از شبکه های تلویزیونی ما بخش شود؟»


  • «هدف دولت سکولار ماناگوا از بخش سریال هایی با رنگ اسلامی، جلب حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه شبکه تلویزیونی نیکاراگوئه جهت پوشش سراسری کشور است.»
لاپونسا، روزنامه چاپ نیکاراگوا

نویسنده این مقاله در ادامه می افزاید: «هدف دولت دانیل اورتگا از بخش این سریال های تلویزیونی جلب سرمایه ایرانی برای توسعه صنعت سینما در نیکاراگوئه است.»


لاپونسا معتقد است: هدف دولت سکولار ماناگوا از بخش سریال هایی با رنگ اسلامی، جلب حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه شبکه تلویزیونی نیکاراگوئه جهت پوشش سراسری کشور است.


عزت الله ضرغامی بنا بر آنچه مطبوعات نیکاراگوئه می نویسند: در جریان بازدیدش از ماناگوا در اواسط ماه دسامبر گذشته، قول داد برای گروهی از خبرنگاران شبکه چهار این کشور دوره های آموزشی در تهران ترتیب دهد.


لاپونسا همچنین به نقل از روزاریو موریلو، سخنگوی دولت نیکاراگوئه و همسر دانیل اورتگا، می نویسد: بزودی گروهی از مستندسازان ایرانی برای تهیه فیلم هایی در رابطه با نیکاراگوئه و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به ماناگوا سفر خواهند کرد.


ضرغامی در جریان دیدار از ونزوئلا، در گفت و گو با مطبوعات محلی گفت: در حال حاضر عمده برنامه هایی که از تلویزیون های کشورهای آمریکای لاتین پخش می شوند در ایالات متحده آمریکا تولید شده اند و جمهوری اسلامی ایران که سالانه بیش از ۲۵۰ فیلم سینمایی و سریال و همچنین بیش از ۳۰۰ ساعت انیمیشن تولید می کند قصد دارد به این بازار گشوده وارد شود.


عزت الله ضرغامی در جریان سفر اخیرش به آمریکای لاتین علاوه بر نیکاراگوئه از ونزوئلا و کوبا نیز بازدید به عمل آورد و با هر سه کشور در زمینه همکاری های سینمایی، تولیدات تلویزیونی و دوره های آموزشی قراردادهایی به امضا رساند.


XS
SM
MD
LG