لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۱

حاشیه های پر دردسر اوباما؛ از خوش هیکلی تا رژیم غذایی


عکس باراک اوباما بر روی تی شرت یک زن آمریکایی.(عکس: AFP)
عکس باراک اوباما بر روی تی شرت یک زن آمریکایی.(عکس: AFP)

آيا باراک اوباما نامزد حزب دمکرات درانتخابات رياست جمهوری آمريکا لاغرتر از آن است که رييس جمهوری کشوری باشد که اکثريت مردمش از چاقی مفرط رنج می برند؟ اين پرسشی است که اکنون رسانه های آمريکايی و بريتانيايی به آن پرداخته اند.


حاشيه های پر دردسر اوباما


باراک اوباما که از سوی رقيبش سناتور جان مک کين در گذشته به عنوان فردی «مغرور»، «ناآگاه از مسائل سياسی جهان» و غيره معرفی می شد، هفته گذشته خود را ناچار ديد که با يک تبليغ حزب جمهوريخواه دست و پنجه نرم کند که او را «هم رديف بريتنی اسپيرز، خواننده مشهور و پاريس هيلتون مانکن پر آوازه» معرفی می کرد.


در اين تبليغ ادعا شده است که شايد اوباما يک «سلبريتی» (چهره ای مشهور) باشد اما آيا قدرت رهبری آمريکا را هم دارد؟


اکثر مردم آمريکا، حتی هواداران حزب جمهوريخواه در نظرسنجی ها تاکيد کرده بودند که اوباما را به هيچ وجه فردی «مغرور» تشخيص نداده اند.


اما اکنون روزنامه های آمريکايی و انگليسی می پرسند: در کشوری که چاقی يکی از بلاهای بزرگ اجتماعی است، فردی مانند باراک اوباما که به شدت خوش هيکل است و در حفظ تناسب اندام خود به سختی تلاش می کند و حتی گاهی چند بار در روز به اتاق ورزش می رود، اين سماجت او در حفظ تناسب اندامش ممکن نيست که به زيانش تمام شود؟


دراين مقاله ها آمده است: آمريکايی هايی که از عدم تناسب اندام رنج می برند – بويژه آن ها که به شدت چاق هستند- ممکن است نتوانند خود را قانع کنند که با چنين رهبر خوش هيکلی ابراز همبستگی کنند و اين احتمال وجود دارد که به نفع او رای ندهند!


در ايالت هايی که آرای مردم آنها مرتب در حال تغيير است، مانند جورجيا و تنسی، درصد مردمی که از چاقی در رنج هستند، بسيار بيشتر از ايالت های شمالی است که در آنها مردم به طور سنتی از دمکرات ها حمايت می کنند.



روزنامه های آمريکايی و انگليسی می پرسند: در کشوری که چاقی يکی از بلاهای بزرگ اجتماعی است، فردی مانند باراک اوباما که به شدت خوش هيکل است و در حفظ تناسب اندام خود به سختی تلاش می کند، اين سماجت او در حفظ تناسب اندامش ممکن نيست که به زيانش تمام شود؟

بنابر گزارش ها، باراک اوباما هفته گذشته که در پايان سفرهای خارجی موفقيت آميز خود به خاورميانه و اروپا، به آمريکا بازگشت، در سفر انتخاباتی اش به شيکاگو موجب بالا انداختن ابروی افرادی شد که ديدند او سه بار در يک روز به اتاق ورزش محل اقامت خود رفت.


خبرگزاری آسوشيتدپرس در آن روز نوشت: «گاهی سخت است که گفت آيا اوباما خود را برای رياست جمهوری آماده می کند يا برای انتخاب خوش هيکل ترين مرد جهان؟»


اين ادعا مطرح شده که اوباما در سفرهای انتخاباتی هنگام ديدن غذايی که در ستاد انتخاباتی او بين کارمندان و حاميانش توزيع می شود، آشکارا ابرو در هم می کشد و متعجب است که چطور مردم بدون فکر کردن، اين خوراکی های پر کالری را به دهان می اندازند!


هنگامی که اوباما از يک کارخانه شکلات سازی در پنسيلوانيا ديدار می کرد و از خوردن يک شکلات که به او پيشنهاد شد، خودداری کرد و گفت، چنين چيزهای فسادآوری را به بدن خود راه نمی دهد، موجب بروز انتقادهايی شد.


او انتخابات مقدماتی را در آن منطقه باخت و بعدا گفته شد که او درس عبرت لازم را گرفته و برای همين بود که هفته گذشته هنگامی که در رستورانی در ايالت ميسوری حضور يافت، اطرافيانش با شگفتی از او شنيدند که درخواست يک قطعه کوچک کيک می کند.


رويکرد متفاوت دو نامزد؛ حتی در غذا


روزنامه ساندی تايمز بريتانيا نيز در آخرين شماره خود نوشت، داده های رسمی نشان می دهد که دو سوم آمريکايی ها به شدت چاق هستند و يک سوم آنها فوق العاده چاق هستند، به گونه ای که سلامتی شان در خطر است.


اين در حالی است که اوباما با داشتن قد يک متر و ۸۰ سانتی متر پنج تا ده کيلو لاغرتر از وزنی است که برای چنين قدی توصيه می شود، و اين امر ممکن است موجب حسادت باشد.


روزنامه آمريکايی وال استريت جورنال هفته گذشته نوشته بود: هر دو رقيب افزون بر آنکه پيتزا را دوست دارند، سليقه آنها در انتخاب خوراکی نشان می دهد که غذاهايشان نيز شبيه سياست هايشان است.


به نوشته اين روزنامه، «جز پيتزا، بين سليقه انتخاب خوراکی آن دو شباهتی ديده نمی شود هر چند که در انتخاب پيتزا نيز باراک اوباما تنها يک مثلث کوچک بی گوشت می خواهد ولی سناتور مک کين اتفاقا می خواهد که پيتزايش پپرونی باشد.»


وال استريت جورنال می افزايد: سناتور اوباما در خوردن گوشت قرمز شديدا محتاط است و خوراک های ايتاليايی و مکزيکی را دوست دارد. اما سناتور مک کين مانند پرزيدنت جورج بوش، استيک های چاقالو و به شدت قهوه ای رنگ را که به شيوه تکزاسی پخته شده باشد، می پسندد.


«تحقيق» روزنامه وال استريت جورنال نشان می دهد که شماری از رستوران های مورد علاقه پرزيدنت بوش همان هايی هستند که مک کين نيز به حضور در آنها تمايل دارد.


صاحب رستوران «اسايلم» در شهر جروم در ايالت آريزونا که زادگاه سناتور مک کين است، می گويد، او هميشه ساندويچ بی.ال.تی را که يک ساندويچ ساده است می خواهد و تنها يک بار درخواست سالاد کالاماری کرد.


وال استريت جورنال نوشت: جان و سيندی مک کين، در خانه خود گوشت زيادی کباب می کنند و او به مردم نيزمی گويد که مانند مردم عادی غذاهای عادی را دوست دارد.


در حالی که سيندی مک کين عليرغم سن بالا بسيار خوش هيکل است و ظاهر مانکنی اش مانند عروسک های باربی است، وی نيمی از سن واقعی اش را هم نشان نمی دهد.


اما سناتور اوباما مانند اکثريت افراد نسل جوان شرق آمريکا، رستوران های «نيو ايج» را دوست دارد. يکی از آنها رستوران «توپولوبامپو» در شيکاگو است که خوراک های «فيوژن» یا مخلوطی از غذاهای گوشتی را عرضه می کند.


اين شايعات در محل دهان به دهان می گردد که در صورت پيروزی اوباما در انتخابات، ريک بايليز، سر آشپز اين رستوران به عنوان سر آشپز کاخ سفيد برگزيده خواهد شد.
XS
SM
MD
LG