لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

دبی؛ فروش آثار هنری به نفع دختران آسیب دیده ایرانی


نمايشگاه «اميد» در دبی قرار است که تا دوم ژوئيه به کار خود ادامه دهد.(عکس: RFE/RL)
نمايشگاه «اميد» در دبی قرار است که تا دوم ژوئيه به کار خود ادامه دهد.(عکس: RFE/RL)

۴۰ هنرمند ايرانی با هدف کمک به دختران و زنان آسيب ديده ايرانی و افغان، آثاری از کارهای هنری خود را در اختيار بنياد خیریه «اميد مهر» قرار دادند تا در گالری «فوکوس» در شهر دبی، به فروش گذاشته شود.


اين نمايشگاه که کار خود را در روز ۲۲ ژوئن آغاز به کار کرد و در شب اول ۲۹ عکس، نقاشی و مجمسه به ارزش ۳۵۰ هزار دلار به فروش رفت.


گرانترين اثر فروخته شده متعلق به شيرين نشاط، عکاس و فيلمساز ايرانی مقيم نيويورک است که ۵۵ هزار دلار خريداری شد و يک نقاشی اثر فريده لاشايی نيز به مبلغ ۳۶ هزار دلار فروخته شد.


مانلی کيکاووسی، مسئول فروش آثار هنرمندان ايرانی در نمايشگاه «بنياد اميد مهر» به راديو فردا می گويد: «هدف ما از برگزارای اين نمايشگاه در دبی جمع آوری کمک برای بنياد اميد مهر بود و خوشبختانه موفق شديم ۲۹ کار از مجموع کارهايی که می بينيد را در همان ساعت اول بفروشيم.»


وی می افزاید: «اميد مهر در تهران فعاليت های بشر دوستانه انجام می دهد که فکر می کنم اين هنرمندان با هديه دادن کارهای خودشان بهاين موسسه توانستند حرکت زيبايی انجام بدهند.»


گرانترين اثر فروخته شده متعلق به شيرين نشاط، عکاس و فيلمساز ايرانی مقيم نيويورک است که ۵۵ هزار دلار خريداری شد و يک نقاشی اثر فريده لاشايی نيز به مبلغ ۳۶ هزار دلار فروخته شد.

بنياد اميد مهر، سازمانی غير انتفاعی است که در سال ۲۰۰۴ در ايران تاسيس شد و در سال ۲۰۰۶ نيز در لندن به ثبت رسيد.


هدف اين سازمان خيريه کمک به دختران فراری و زنان در وضعيت دشوار و در معرض خطر است که در سنين بين ۱۵ تا ۲۵ سال قرار دارند.


بنياد اميد مهر علاوه بر رسيدگی به دختران و زنان ايرانی که به آن مراجعه می کنند دختران افغان مقيم ايران را نيز تحت پوشش خود قرار می دهد.


مانلی کيکاوسی در اين زمينه می گويد: «در حال حاضر ۱۵۰ دختر و زن تحت سرپرستی اين موسسه در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند. در بنياد اميد مهر، واحدهای آموزشی و روانشناسی داريم که در کل حدود ۱۸ ماه طول می کشند.»


وی می افزايد: « در اين ۱۸ ماه دختران مهارتهای کاری و زندگی را فرا می گيرند تا بتوانند وارد جامعه شوند. از نظر روانشناسی و مدد کاری نيز با آنها به گونه ای کار می شود که اعتماد به نفس خود را دوباره پيدا کنند و روی پای خود بايستند.»


هزينه های آموزش دختران و زنان آسيب ديده توسط بنياد مهر از سوی افراد، سازمان ها، موسسات و بخش های خيريه تامين می شود. بودجه اين بنياد برای سال جاری ميلادی ۳۲۰ هزار دلار تعيين شده است که قرار است از طريق کمک های هنرمندان و بخش های غير دولتی تامين شود.


نمايشگاه «اميد» در دبی قرار است که تا دوم ژوئيه به کار خود ادامه دهد و آثار هنرمندانی چون پرويز تناولی، شيرين نشاط، عباس کيارستمی و مرحوم کاوه گلستان در آن به فروش می رسند.


XS
SM
MD
LG