لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۳

درخواست اتحاديه های کارگری اروپا برای آزادی اسانلو


سفیر ایران در بروکسل حاضر نشد تا با نمایندگان اتحادیه های کارگری اروپا ملاقات و نامه آنها را دریافت کند.
سفیر ایران در بروکسل حاضر نشد تا با نمایندگان اتحادیه های کارگری اروپا ملاقات و نامه آنها را دریافت کند.


اعضای سنديکاها و اتحاديه های عضو فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل در نخستين روز هفته «همبستگی جهانی حمل و نقل جاده ای» از جمهوری اسلامی ايران خواستند هرچه سریعتر منصور اسانلو را آزاد کند.


فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل که اين هفته را با هدف تامين امنيت بيشتر برای کارگران شاغل در صنعت حمل و نقل اعلام کرده بود، از اعضای خود در سراسر جهان خواسته است که همزمان، خواستار آزادی منصور اسانلو، رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، شوند.


آقای اسانلو بيش از سه ماه پيش بازداشت شد و از آن زمان به اتهام اقدام عليه امنيت ملی در زندان اوين نگه داشته شده است.


به گزارش سايت اينترنتی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل، در بروکسل، پايتخت بلژيک، نمايندگان اتحاديه های کارگری از کشورهای بلژيک، جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، ليتوانی، لوکزامبورگ، هلند، اسپانيا، و سوئد به همراه نمايندگان فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل و فدراسيون کارگران حمل و نقل اروپا، مراسمی را در مقابل ساختمان پارلمان اروپايی برگزار کردند.


پس از آن، شرکت کنندگان در اين گردهمايی، با اتوبوس ها و اتوموبيل های خود به مقابل سفارت ايران در بروکسل رفتند تا خواستار آزادی منصور اسانلو شوند.


بر اساس اين گزارش، درخواست آنان برای ملاقات با سفير جمهوری اسلامی ايران و تسليم نامه درخواست آزادی آقای اسانلو و ابراهيم مددی، معاون او، از سوی سفارت رد شد.


در اين نامه به نمايندگی از چهار ميليون و ۵۰۰ هزار کارگر صنعت حمل و نقل، بازداشت و زندانی شدن آقايان اسانلو و مددی «بدون دليل» اعلام شده است.


در اين نامه، با ابراز نگرانی از وضعيت جسمانی رييس و معاون هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه تاکيد شده است که نحوه رفتار با اين فعالان سنديکايی، غيرقابل قبول و برخلاف قوانين بين المللی است. بويژه که دولت ايران ملزم به رعايت حق تشکل يابی و فعاليت های سنديکايی برای کارگران شده است.


اين نامه با اشاره به شکايت فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل و کنفدراسيون بين المللی اتحاديه های کارگری از رفتار دولت جمهوری اسلامی ايران با فعالان کارگری به سازمان بين المللی کار، آی ال او، حاکی از آن است که به زودی، يک هيات از سوی اين نهاد وابسته به سازمان ملل متحد به ايران می رود تا به وضعيت منصور اسانلو وابراهيم مددی رسيدگی کند.


همچنين در کشورهای اتريش، اسپانيا، تايلند، اتيوپی، ژاپن، مالی، نپال، سوئد و نروژ نيز اعضای اتحاديه ها و سنديکاهای کارگری خواستار آزادی منصور اسانلو شدند.


XS
SM
MD
LG