لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

تظاهرات اعتراضی به بازداشت اسانلو در ۴۰ کشور جهان


در نهم اوت سال گذشته نیز، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل نسبت به بازداشت منصور اسانلو تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده بود.
در نهم اوت سال گذشته نیز، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل نسبت به بازداشت منصور اسانلو تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده بود.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل در بیانیه ای اعلام کرد که تظاهرات و گردهمایی های اعتراضی را در حمایت از منصور اسانلو در سراسر جهان برگزار می کند.


منصور اسانلو، رییس سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ماه هاست که در زندان به سر می برد و بر اساس گزارش منابع کارگری با مشکلات جسمی روبرو بوده و تحت فشار روحی قرار دارد.


به گفته دیوید کاکرافت، دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل ( ITF )، صدها هزار تن در بیش از چهل کشور جهان به خیابان ها خواهند ریخت تا آزادی منصور اسانلو را خواستار شوند.


وی افزود: روز پنجشنبه، ششم مارس، «کارگران در سراسر جهان در کنار همتای ایرانی خود خواهند ایستاد که خواسته ای معقول دارد و آن برخورداری از حق اساسی عضویت در یک اتحادیه است.»


منصور اسانلو و شماری دیگر از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی به سه تا پنج سال زندان محکوم شده اند.


وی که پیشتر چند بار بازداشت شده و در آخرین مورد از تیرماه گذشته تاکنون در حبس است، گزارش می شود که به دلیل وضعیت بد جسمانی در زندان اوین، در خطر از دست دادن بینایی یک چشم خود قرار دارد.


قرار است که تظاهرات و اقدامات اعتراضی نسبت به حبس آقای اسانلو و دیگر فعالان کارگری ایران، در پنج قاره جهان از سوی اتحادیه های کارگری عضو در فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل سازماندهی و برگزار شود.


در بیانیه فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل که تحت عنوان «حمایت جهانی برای آزادی اسانلو» انتشار یافته، تظاهرات در برابر سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی، در جریان قرار دادن دیپلمات ها و دولت ها، پخش اطلاعیه و گردهمایی، از برنامه های اتحادیه های کارگری عضو ITF در چهار گوشه جهان در همبستگی با منصور اسانلو و فعالان کارگری دیگر ایران است.


در بیانیه این فدراسیون گفته شده است: «فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، به آزاد شدن منصور اسانلو که عفو بین الملل، سازمان مدافع حقوق بشر، او را یک زندانی عقیدتی اعلام کرده و از این تلاش ها حمایت می کند، پایبند است.»


دیوید کاکرافت، گفت: این فدراسیون سه سال است که برای دفاع از منصور اسانلو و یارانش در برابر حملات خشن و پیوسته که با طرح اتهام به خطر انداختن امنیت داخلی و حبس وی به اوج رسیده است، مبارزه کرده است.


در نهم اوت سال گذشته نیز، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل نسبت به بازداشت منصور اسانلو تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده بود.


XS
SM
MD
LG