لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۸

چهار مامور ایرانی در درگیری با پژاک کشته شدند


پایگاه های نیروهای وابسته به پژاک در داخل خاک عراق قرار دارد.(عکس: AFP)
پایگاه های نیروهای وابسته به پژاک در داخل خاک عراق قرار دارد.(عکس: AFP)

گزارش های رسيده از ايران حاکی است که چهار تن از نيروهای امنيتی اين کشور، در اثر انفجار مين کار گذاشته شده توسط گروه پژاک، کشته شدند.


روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز دوشنبه خبر داد که اين حادثه در شمال غربی ايران رخ داد.


بر اساس اين گزارش، گروه پژاک که اخيرا تعدادی از آنها در درگيری با نيروهای امنيتی ايران کشته شدند، در «اقدامی تلافی جويانه» با ايجاد کمين در راه مرزبانان نيروی انتظامی در منطقه حاج عمران اقدام به کار گذاشتن مين های کنترل شده کردند، که باعث کشته شدن چهار نفر از اين نيروها شد.


در چند هفته اخير، درگيری ميان نيروهای وابسته به پژاک که مشی «جدايی طلبانه» دارد با نيروهای امنيتی ايران شدت گرفته و روز جمعه نيز سه تن از اعضای اين گروه در شمال غربی ايران از پای در آمدند.


هفته گذشته نيز هشت مامور وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگيری با پژاک در مناطق مرزی غرب ايران کشته شدند.


در چند هفته اخير درگيری ميان نيروهای وابسته به پژاک که مشی «جدايی طلبانه» دارد با نيروهای امنيتی ايران شدت گرفته است.

حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) از سوی جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک گروه تروريستی معرفی شده و در مناطق آذربايجان غربی و کردستان فعال است.


اين گروه در سال های اخير يک سلسله برخوردهای خشونت بار با نيروهای نظامی و انتظامی ايران داشته که دهها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.


پژاک به عنوان شاخه ايرانی حزب کارگران کردستان ترکيه شناخته شده است که از سال ۱۹۸۴ عليه دولت ترکيه می جنگند و پايگاه های آن در شمال عراق قرار دارد.


سپاه پاسداران در ماه های گذشته بارها برخی از روستاهای شمال عراق را هدف گلوله باران توپخانه ای خود قرار داده و مدعی شده است که اين مواضع محل استقرار چريک های پژاک است.


حمله توپخانه ای سپاه پاسداران به شمال عراق در پاييز گذشته موجب شد تا برخی مقام های محلی از ايران انتقاد کنند.


مقام های کرد در آن زمان اعلام کردند که در پی وحشت ساکنين برخی روستاهای کردنشين از حملات دوباره ايران، آنها خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در کوه ها پناه گرفته اند.


جمهوری اسلامی ايران همواره کشورهای غربی را متهم کرده است که از شورشيان پژاک حمايت کرده و خشونت های رخ داده در منطقه را هدايت می کنند.


XS
SM
MD
LG