لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

تیم فوتبال پرسپوليس، شارجه را شكست داد


علی کریمی یک از سه گل تیم فوتبال پرسپولیس به شارجه را به ثمر رساند.
علی کریمی یک از سه گل تیم فوتبال پرسپولیس به شارجه را به ثمر رساند.
تيم فوتبال پرسپوليس ايران در نخستين مسابقه خود در ليگ قهرمانان باشگاه هاى آسيا تيم شارجه امارات را سه بر يك شكست داد.

مسابقه اين دو تيم كمتر نشانى از يك بازى با هدف داشت، و حاصل هفت دقيقه بازى خوب سرخپوشان ايران سه گل پياپى بود كه از دقيقه ۲۷ تا ۳۴ به ثمر رسيد.

در برابر حريفى كم اثر از كشوری در جنوب خليج فارس، پرسپوليس با وجود زدن سه گل نتوانست هوادارانش را به آن پيروزى برساند كه پس از سه گل انتظار مى رفت.

برترى يك بر صفر تيم اماراتى در نيمه دوم نتيجه اى دور از انتظار از يك تيم با ريشه و پر طرفدار بود. با ناتوانى تيم شارجه انتظار مى رود رقابت براى صعود دو تيم، تنها در رقابت سه نماينده فوتبال ايران، عربستان و قطر باشد.

ليگ قهرمانان باشگاه هاى آسيا به شكل تازه اى از روز سه شنبه بيستم اسفند در هشت گروه چهار تيمى در شرق و غرب آسيا آغاز شد تا پس از مسابقه هاى رفت و برگشت، از هر گروه دو تيم برتر به مرحله حذفى صعود كند.

ايران به همراه ژاپن، عربستان سعودى و كره جنوبى با چهار تيم در اين مسابقه ها شركت دارد: پرسپوليس، استقلال، سپاهان و صبا.

در حضور حدود ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادى تهران و به داورى كوالنكو از ازبكستان، تيم پرسپوليس نيمه نخست را با برترى سه بر صفر به پايان رساند.

در دقيقه ۲۷ ضربه كرنر پتروويچ از جناح چپ توپ را در جناح راست محوطه جريمه نصيب عليرضا واحدى نيكبخت كرد. ضربه مهاجم پرسپوليس با سينه مدافع تيم شارجه سد شد اما شليك محكم كاپيتان على كريمى، بازيكن شاخص ميدان، گل نخست را براى پرسپوليس به ثبت رساند.

كريمى در دقيقه ۵۵ جايش را به همراه بازوبند كاپيتانى به كريم باقرى سپرد.

گل نخست، بازى كند و ناموفق اوليه پرسپوليس را دگرگون كرد و چهار دقيقه بعد با مانور خوب كريمى توپ در محوطه جريمه به نيكبخت رسيد تا او با شليكى زمينى و زدن گل دوم، مزد تلاش و ميل به گلزنى اش را بگيرد. واحدى در نيمه دوم دچار افت محسوسى شد.

با روشن شدن موتور خط حمله پرسپوليس، گل سوم در دقيقه ۳۴ با ارسال تماشايى على كريمى به جناح چپ، ارسال دقيق نيكبخت به روى دروازه و ضربه سر هادى نوروزى به ثمر رسيد.

بار ديگر بازى كند پرسپوليس در شروع نيمه دوم و بيرون رفتن على كريمى پرسپوليس را در گلزنى و حمله هاى ثمربخش ناتوان ساخت و شارجه در دقيقه ۵۵ به تك گل خود رسيد.

سانتر بلند مشعل عبدالوهاب با بى تفاوتى مدافعان پرسپوليس و در جا ايستادن مهدى واعظى به سالم سيف فرصت داد تا با تظاهر به زدن ضربه سر، باعث ورود توپ به درون دروازه و نتيجه سه بر يك شود. اين نخستين شليك اماراتى ها در چارچوب بود!

پرسپوليس با اين بازيكنان بازى كرد: مهدى واعظى – عليرضا محمد، سپهر حيدرى، رحمان رضايى، مجتبى شيرى – على كريمى ( كاپيتان) (از دقيقه ۵۵ كريم باقرى)، مازيار زارع، پژمان نورى، پتروويچ- هادى نوروزى (از دقيقه ۷۱ ابراهيم توره) و عليرضا نيكبخت واحدى (ازدقيقه ۷۶ محسن خليلى).

خبرگزارى فارس گزارش داد كه حسين هدايتى، عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس پيش از بازى به بازيكنان اين تيم قول داد كه در صورت پيروزى بر شارجه، در رختكن نفرى هزار دلار پاداش خواهند گرفت.
XS
SM
MD
LG