لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۳

هشت عضو سپاه در درگیری با پژاک کشته شدند


حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) از سوی جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک گروه تروريستی معرفی شده است.(عکس: AFP)
حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) از سوی جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک گروه تروريستی معرفی شده است.(عکس: AFP)

هشت مامور وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگيری با گروه جدايی طلب پژاک در مناطق مرزی غرب ايران کشته شدند.


بر اساس گزارش های منتشره، شش تن از نيروهای سپاه پاسداران در منطقه «آلواتان» شهرستان سردشت در درگيری با نيروهای پژاک کشته شدند و دو مامور هنگ مرزی اين شهرستان نيز بر اثر انفجار مين که به صورت تله انفجاری کار گذاشته شده بود جان خود را از دست دادند.


خبرگزاری مهر بدون اشاره به زمان اين درگيری گزارش داده است که جنازه اين نيروها روز پنجشنبه در شهرستان سردشت تشييع شده است.


حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) از سوی جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک گروه تروريستی معرفی شده و در مناطق آذربايجان غربی و کردستان فعال است.


اين گروه در سال های اخير يک سلسله برخوردهای خشونت بار با نيروهای نظامی و انتظامی ايران داشته که دهها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.


شش تن از نيروهای سپاه پاسداران در منطقه «آلواتان» شهرستان سردشت در درگيری با نيروهای پژاک کشته شدند و دو مامور هنگ مرزی اين شهرستان نيز بر اثر انفجار مين که به صورت تله انفجاری کار گذاشته شده بود جان خود را از دست دادند.

اين گروه شاخه ايرانی حزب کارگران کردستان ترکيه است که از سال ۱۹۸۴ عليه دولت ترکيه می جنگند و پايگاه های آن در شمال عراق قرار دارد.


هفته پيش در درگيری ميان سپاه پاسداران و تعدادی از اعضای گروه پژاک که در يکی از روستاهای اطراف اروميه رخ داد، پنج دختر و چهار پسر عضو اين گروه کشته شدند.


گزارش روزنامه های ايران حاکی از آن است که هفت تن از کشته شدگان تبعه ترکيه و دو تن نيز ايرانی بوده اند.


اين روزنامه ها همچنين از کشته شدن سه عضو سپاه پاسداران خبر دادند که جراحت های سنگينی برداشته بودند ولی اشاره نکردند که آنها در درگيری اوايل خردادماه زخمی شده بودند يا نه.


سپاه پاسداران در ماه های گذشته بارها برخی از روستاهای شمال عراق را هدف گلوله باران توپخانه ای خود قرار داده و مدعی شده است که اين مواضع محل استقرار چريک های پژاک است.


حمله توپخانه ای سپاه پاسداران به شمال عراق در پاييز گذشته موجب شد تا برخی مقام های محلی از ايران انتقاد کنند.


مقام های کرد در آن زمان اعلام کردند که در پی وحشت ساکنين برخی روستاهای کردنشين از حملات دوباره ايران، آنها خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در کوه ها پناه گرفته اند.


جمهوری اسلامی ايران همواره کشورهای غربی را متهم کرده است که از شورشيان پژاک حمايت کرده و خشونت های رخ داده در منطقه را هدايت می کنند.


XS
SM
MD
LG