لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۰

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی در گزارشی از رايزني های گسترده برای آزادی حسين موسويان، ديپلمات ارشد هسته ای سابق جمهوری اسلامی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، با گذشت ۴۸ ساعت از بازداشت وی هنوز از اين ديپلمات خبری در دست نيست.


اعتماد ملی نوشته که با وجود تائيد خبر دستگیری موسويان از سوی مقامات قضایی، وزارت اطلاعات از دستگيری وی اظهار بی اطلاعی کرده است.


اين روزنامه همپنين به نقل از برخی منابع نوشته که دستگيری موسويان به واسطه نزديکی وی با هاشمي رفسنجانی و حسن روحانی حاوی پيامی سياسی به طيف ميانه رو و اعتدال گرايی است که سياست پرهيز از ادامه تنش با غرب در پرونده هسته ای را در پيش گرفته اند.


روزنامه کيهان، به نقل از يک منبع آگاه خبر داده که موسويان به دلايل امنيتی بازداشت شده و در اوين به سر می برد.



دستگيری موسويان به واسطه نزديکی وی با هاشمي رفسنجانی و حسن روحانی حاوی پيامی سياسی به طيف ميانه رو و اعتدال گرايی است که سياست پرهيز از ادامه تنش با غرب در پرونده هسته ای را در پيش گرفته اند.
روزنامه اعتماد ملی

اين روزنامه بدون ذکر نام منبع خود نوشته که اتهام موسويان تبادل اطلاعات در زمينه هسته ای با طرف های خارجی بوده است.


کيهان، همچنين خبر داده که پرونده موسويان در مرحله تحقيقات مقدماتی است و آزادی او فعلا منتفی است .


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت نيز محل نگهداری ديپلمات ارشد هسته ای را زندان اوين اعلام کرده است .


روزنامه سرمايه، خبر داده که دولت به زودی لايحه ديگری در خصوص بنزين به مجلس ارائه می کند که در آن بنزين سهميه بندی شده هر ليتر ۱۰۰ تومان پيش بينی شده و از فروش بنزين آزاد نيز خبری نيست.


به نوشته اين روزنامه، کمال دانشيار، رييس کميسيون انرژی مجلس، گفته که علت آن که دولت تا پايان فروردين ماه و براساس مصوبه مجلس، پيشنهاد نرخ آزاد بنزين را به مجلس ارايه نکرده، چراغ سبزی است که از سوی نمايندگان در خصوص حمايت از تک نرخی کردن بنزين ديده شده است.


وی همپنين اعلام کرده که ۲۰۰ نماينده مجلس برخلاف مصوبه قبلی و در اسفند ماه با ارائه لايحه جديد از سوی دولت موافقند .


روزنامه کارگزاران به نقل از کميسيون اجتماعی مجلس خبر داده که ۱۲ ميليون نفر در کشور در آستانه سقوط به زیر خط فقر قرار دارند.



ابوالقاسم مختاری، عضو کميسيون اجتماعی مجلس گفته است که براساس تحقيقات انجام شده درآمد ۱۰ تا ۱۲ ميليون نفر از افراد جامعه پاسخگوی نيازهايشان نيست و اين امر باعث می شود با افزايش تورم به مرور به تعداد افراد زير خط فقر اضافه شود.
روزنامه کارگزاران

به نوشته اين روزنامه، ابوالقاسم مختاری عضو اين کميسيون گفته که براساس تحقيقات انجام شده درآمد ۱۰ تا ۱۲ ميليون نفر از افراد جامعه پاسخگوینيازهايشان نيست و اين امر باعث می شود با افزايش تورم به مرور به تعداد افراد زير خط فقر اضافه شود.


اين نماينده مجلس همپنين گفته که سازمان مديريت و برنامه ريزی آمار بيکاری را ۱۲ درصد اعلام کرده است در حالی که اين آمار در استان های مختلف متفاوت است و به ۲۰ درصد نيز می رسد .


روزنامه خراسان خبر داده که سرانجام وزارت نيرو ضرورت تغيير ساعت رسمی را تاييد کرده است.


به نوشته اين روزنامه، بر اساس جديدترين گزارش های وزارت نيرو، مرکز پژوهش های مجلس، شرکت توانير و مديريت شبکه برق ايران، تغيير ساعت باعث صرفه جويی در مصرف انرژی می شود و به همين دليل بين مجلس و دولت برای تغيير ساعت رسمی کشور توافق هايی حاصل شده است.


روزنامه همشهری از تجمع صنفی معلمان در تهران خبر داده و نوشته که روز چهارشنبه همزمان با روز معلم، جمعی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن لايحه نظام هماهنگ پرداخت و مشکلات صنفی خود، در مقابل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.


به نوشته اين روزنامه، حدود سه هزار معلم حاضر در اين تجمع خواستار رسيدگی به حل مشکلات خود شدند.


همشهری خبر داده که معلمان در اين تجمع با در دست داشتن پارچه نوشته ها و سر دادن شعارهايی در باره مسائل صنفی، خواهان اجرای نظام هماهنگ پرداخت و رسيدگی به مشکلات خود بودند .


XS
SM
MD
LG