لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۴

دیدن چهره فرد تماس گیرنده در نسخه تازه اسکایپ


نسخه تازه اسکای پی به کاربران امکان می دهد که به جای قرار دادن يک تصوير ثابت در بالای برنامه خود، تصاويری با کيفيت بالا برای يکديگر ارسال کنند.
نسخه تازه اسکای پی به کاربران امکان می دهد که به جای قرار دادن يک تصوير ثابت در بالای برنامه خود، تصاويری با کيفيت بالا برای يکديگر ارسال کنند.

شبکه ارتباطی اسکایپ که بخش بزرگی از بازار تلفن های اينترنتی را در دست دارد اخيرا نرم افزاری را آزمايش کرده است که بوسيله آن افراد می توانند چهره طرف مقابل خود را در زمان تماس مشاهده کنند.


مديران اين شرکت گفته اند که نسخه چهار اسکایپ اين امکان را فراهم می کند که ويدئو به بخشی از نرم افزار تماس های تلفنی تبديل شود.


اين نسخه به کاربران امکان می دهد که به جای قرار دادن يک تصوير ثابت در بالای برنامه خود، تصاويری با کيفيت بالا برای يکديگر ارسال کنند.


اسکایپ که دفتر آن در لوکزامبورگ قرار دارد امکان تماس های رايگان از کامپيوتر به کامپيوتر و ارزان قيمت از کامپيوتر به تلفن های ثابت و موبايل را فراهم می کند.


اين شرکت در سال ۲۰۰۷ حدود ۳۸۲ ميليون دلار گردش مالی داشته است و بر اساس ارزيابی بازار وال استريت، انتظار می رود که ميزان در آمد زايی آن در سال جاری به ۵۰۰ ميليون دلار افزايش يابد.


اين نرم افزار که وارد پنجمين سال فعاليت خود شده است تا مارس سال جاری ۳۰۹ ميليون کاربر را جذب کرده و ميزان تماس های آن در ساعات شلوغ تا ۱۲ ميليون مورد می رسد.


اسکایپ به کاربران اجازه می دهد که از طريق کامپيوتر پيام های فوری خود را به ديگر تلفن ها ارسال کرده و به مبادله فايل های حجيم و يا گفت و گو از طريق ويدئو فون بپردازند.


جاش سيلورمن که در سال جاری مديريت اسکایپ را بر عهده گرفته است می گويد که «کاربران اغلب در يک زمان و در حالت های مختلف با يکديگر در ارتباط هستند و ويدئو به طور واقعی می تواند تمام اين حالت ها را يکجا گردهم آورد.»


امکان جديد در اين نرم افزار قادر است که بر خلاف نمونه های ديگر که کادر کوچکی از تصوير ويدئويی در اختيار کاربران قرار می دهد تصاوير را به صورت تمام صفحه به نمايش بگذارد.


آقای سيلورمن می گويد: «وضوح بالای ويدئوی نسخه چهار اين نرم افزار در سطحی بسيار بالا است که به کاربران اجازه می دهد اشاره های چشمی يکديگر را تشخيص دهند.»


مايکل بارتلت، رييس بخش محصول اسکایپ برای ويندوز نيز گفته است که نسخه چهارم اين نرم افزار از اينترنت با سرعت ۲۵۶ کيلو بايت بر ثانيه بهره می گيرد ولی برای تصاويری با کيفيت بالا و تمام صفحه سرعت ۹۰ کيلو بايت نيز ايده آل است.


XS
SM
MD
LG