لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

برتری تیم فوتبال اسپانيا بر ايتاليا در پيکار پنالتی ها


اسپانیا در مرحله نیمه نهایی باید بر دیگر با روسیه روبرو شود که در مرحله مقدماتی چهار گل به آن زده بود.(عکس: AFP)
اسپانیا در مرحله نیمه نهایی باید بر دیگر با روسیه روبرو شود که در مرحله مقدماتی چهار گل به آن زده بود.(عکس: AFP)

پس از ۱۲۰ دقيقه بازی بدون گل در وقت معمولی و اضافی، اسپانيا در ضربه های پنالتی چهار بر دو ايتاليا را شکست داد تا در مرحله نيمه پايانی بار ديگر با روسيه پيکار کند.


در ورزشگاه ارنست هاپل وين، ضربه پنالتی سرنوشت ساز را سسک فابره گاس به ثمر رساند تا در روز يکشنبه ۲۲ ژوئن اسپانيا در برابر ايتاليا مزد برتری ميدانی ولی بدون گل خود را بگيرد و در آخرين نبرد يک چهارم پايانی نخستين صعود کننده سرگروه باشد.


در مسابقه های سرنوشت ساز يک چهارم پايانی يورو ۲۰۰۸ اين سومين مسابقه ای بود که به وقت اضافی کشيد. با شکست ايتاليا، از گروه سوم موسوم به گروه مرگ، هيچ تيمی به مرحله نيمه پايانی راه نيافت تا گروه چهارم دو نماينده داشته باشد.


با اين که پيروزی چهار بر يک اسپانيا بر روسيه نمايی از يک پيروزی آسان برای اسپانيا را به دست می دهد، بی ترديد روسيه در روز پنجشنبه حريفی پيش باخته نخواهد بود، زيرا روسيه در همان شکست سنگين نيز از نظر روند بازی از اسپانيا چيزی کم نداشت.


ايتاليا با داشتن عنوان قهرمان جام جهانی، در نبرد پنالتی ها دو بار مغلوب سرعت عمل و هشياری ايکر کاسی ياس، دروازه بان و کاپيتان اسپانيا شد.


در ميان چهار تيم مرحله نيمه پايانی آلمان پيشينه سه بار قهرمانی دارد و روز چهارشنبه با تيم شگفتی آفرين و غول کش ترکيه در بازل پيکار خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG