لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

«سوپرانوها» بهترين سريال درام آمريکا شناخته شد


جشنواره «امی»، اسکار شبکه های تلويزيونی آمريکا محسوب می شود.
جشنواره «امی»، اسکار شبکه های تلويزيونی آمريکا محسوب می شود.

سريال محبوب تلويزيونی «سوپرانوها» ( The Sopranos ) روز يکشنبه ۱۶ سپتامبر، در پنجاه و نهمين دوره جشنواره «امی» جايزه بهترين سريال درام آمريکا را از آن خود کرد.


جشنواره «امی» در واقع اسکار شبکه های تلويزيونی آمريکا محسوب می شود و جوايز آن به برنامه های حرفه ای تلويزيونی اعطا می شود.


سريال تلويزيونی «سوپرانوها» در ۸۶ قسمت و هر بار به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقيقه از شبکه HBO پخش شد.


اين سريال از تاريخ ۱۰ ژانويه ۱۹۹۹ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۰۷ در تلويزيون نمايش داده شد و داستان آن به زندگی تونی سوپرانو (با بازی جيمز گاندولفينی)، پدرخوانده مافيا در نيوجرسی مربوط است که در ميان مشکلات خانواده اصلی خود و خانواده مافيايی اش گرفتار می شود. اين زندگی دوگانه، او را دچار مشکلات روحی کرده و موجب می شود که به روان شناس رجوع کند.


ميليون ها تماشاگر آمريکايی برای ديدن سرنوشت تونی سوپرانو، اين سريال را تا آخرين قسمت آن دنبال کردند.



  • «سوپرانوها» از آغاز نمايش خود صد و يازده بار نامزد دريافت جايزه «امی» شده و ۱۸ بار نيز آن را تصاحب کرده است.

نيويورک تايمز از اين سريال اين گونه ياد می کند: «شايد اين بزرگ ترين اثر مردمی ۲۵ سال اخير باشد.»


«سوپرانوها» از آغاز نمايش خود صد و يازده بار نامزد دريافت جايزه «امی» شده و ۱۸ بار نيز آن را تصاحب کرده است.


ديويد چيز، سازنده «سوپرانوها» به هنگام دريافت جايزه گفت: «واقعأ عالی بود. بارها گفته ام و اکنون نيز می گويم؛ بهترين چيز در تمام مدتی که اين سريال را می ساختم کار با اين بازيگران است. آن ها عالی هستند!»


جيمز گاندولفينی و ادی فالکو، دو بازيگر «سوپرانوها»، عليرغم اين که اين سريال در پانزده بخش نامزد دريافت جايزه بود؛ نتوانستند جوايزی دريافت کنند.


در عوض جيمز اسپيدر، بازيگر Boston Leagal جايزه بهترين بازيگر مرد را از آن خود کرد. وی به هنگام دريافت جايزه گفت: «اوه؛ احساس می کنم يک مشت طلا از مافيا دزديده ام و همه آن ها آن طرف نشسته اند!»


در پنجاه و نهمين دوره جشنواره «امی»، آمريکا، فررا، بازيگر زن آمريکايی – هندوراسی به خاطر بازی در سريال کمدی «اوگلی بتی» که از شبکه تلويزيونی ABC پخش می شد؛ جايزه بهترين بازيگر زن کمدی را دريافت کرد و ريکی گرويز، به خاطر بازی اش در سريال Extras برنده جايزه بهترين بازيگر مرد کمدی شد.


بهترين سريال کمدی، 30 Rock ، از شبکه NBC و با بازی آلک بالدوين و تينا فی، شناخته شد و بهترين تله فيلم نيز به Bury My Heart At Wounded Knee تعلق گرفت.
جان استوارت کمدين معروف آمريکا نيز که قرار است هشتادمين دوره اسکار را در ۲۴ فوريه ۲۰۰۸ مجری گری کند؛ با شوی روزانه خود که در آن برنامه های خبری شبکه های تلويزيونی آمريکا را به باد طنز و نقد می کشد؛ جايزه «امی» را دريافت کرد.


XS
SM
MD
LG