لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۰

دهها تن از شورشیان طالبان کشته شدند


درگیری ها در زمانی بوقوع می پیوندد که قرار است حامد کرزای روز چهارشنبه با جرج بوش درباره اوضاع افغانستان رایزنی کند.
درگیری ها در زمانی بوقوع می پیوندد که قرار است حامد کرزای روز چهارشنبه با جرج بوش درباره اوضاع افغانستان رایزنی کند.

در درگيری ميان نيروهای آمريکايی و افغانی با شورشيان در جنوب افغانستان که از روز سه شنبه جریان دارد بيش از ۱۶۵ شبه نظامی طالبان کشته شدند.



اين درگيری ها در زمانی به وقوع می پيوندند که قرار است حامد کرزای، رييس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با جرج بوش، همتای آمريکايی خود درباره اوضاع کشورش ديدار و گفت وگو کند.
  • بر اساس گزارش های منتشره در جريان زد و خوردهای سال جاری در افغانستان بيش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر که اغلب آنها از شبه نظاميان بوده اند کشته شدند.

گزارش خبرگزاری ها حاکی است که تلفات گسترده نيروهای طالبان در دو نقطه جدا از هم رخ داد. بر اساس اعلام فرماندهی نيروهای ائتلاف در افغانستان، در درگيری ميان طرفين که از صبح روز سه شنبه در موسی قلعه در ولايت هلمند جريان دارد، تاکنون بيش از ۱۰۰ نفر از شورشيان طالبان کشته شده اند.


درگيری ميان دو طرف زمانی آغاز شد که شبه نظاميان طالبان با سلاح های خودکار، راکت و خمپاره به کاروان نيروهای مشترک ائتلاف و افغان در نزديکی موسی قلعه در اين ولايت حمله کردند و با پاسخ متقابل هوايی و آتشبار نيروهای ائتلاف رو به رو شدند.


بر اساس گزارش های رسيده، يک نفر از نيروهای ائتلاف در اين حمله جان خود را از دست داده ولی از تلفات احتمالی غير نظاميان خبری منتشر نشده است.


منطقه موسی قلعه که اوايل ماه فوريه گذشته توسط طالبان به تصرف درآمد و از آن زمان در کنترل اين گروه قرار دارد، يکی از مناطق عمده تجمع شورشيان به شمار می رود.


اين منطقه در سال جاری محل زد و خوردهای شديدی ميان طالبان با نيروهای ائتلاف به رهبری ناتو بوده است.


به گفته نيروهای ائتلاف، درگيری دوم سه شنبه شب رخ داد که در جريان آن ۸۰ شورشی طالبان به کاروانی ديگر از نيروهای ائتلاف و افغان در نزديک کاکراک در ولايت اروزگان حمله کردند که به دنبال بمباران مقرهای طالبان، ۶۵ شورشی کشته شدند.


اين حمله تلفاتی برای سربازان در بر نداشت، ولی در جريان آن چند شهروند افغان مجروح شدند.


بر اساس گزارش های منتشره در جريان زد وخوردهای سال جاری در افغانستان، بيش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر که اغلب آنها از شبه نظاميان بوده اند کشته شده اند.


XS
SM
MD
LG