لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۱

پایان ضرب الاجل طالبان برای گروگان های کره ای


خانواده های شهروندان کره ای به گروگان گرفته شده با ارسال درخواستی احساسی به سفارت آمريکا در سئول خواستار مداخله واشينگتن برای رهايی فرزندان خود شده اند.
خانواده های شهروندان کره ای به گروگان گرفته شده با ارسال درخواستی احساسی به سفارت آمريکا در سئول خواستار مداخله واشينگتن برای رهايی فرزندان خود شده اند.

با پايان ضرب الاجل گروه طالبان برای اجابت تقاضاهای آنها توسط دولت افغانستان احتمال کشته شدن شمار بيشتری از گروگان های کره ای قوت گرفته است.


ربايندگان ۲۳ شهروند کره ای در افغانستان تهديد کرده بودند که اگر دولت افغانستان تا ظهر روز چهارشنبه تعدادی از زندانيان طالبان را آزاد نکند آنها تمام گروگان های خود را خواهند کشت.


ضرب الاجل روز چهارشنبه، برای چندمين بار بود که از سوی گروه طالبان اعلام می شد ولی دولت افغانستان اين تهديدات را رد کرده و گفته است که با گروگانگيران معامله نخواهد کرد.


کابل خواستار آزادی بی قيد و شرط تمام گروگان ها شده است.


ارتش افغانستان با توزيع اعلاميه هایی در ولايت غزنی که گروگانگيری در آنجا صورت گرفته است به ساکنان محلی هشدار داد که محل را ترک کنند.


در همين حال ارتش افغانستان با توزيع اعلاميه هایی در ولايت غزنی که گروگانگيری در آنجا صورت گرفته است به ساکنان محلی هشدار داد که محل را ترک کنند.

در اين اعلاميه آمده است که « وزارت دفاع درصدد است تا عملياتی نظامی را در منطقه صورت دهد. ما از شما می خواهيم که در محل حضور نداشته و به محل های امن تحت کنترل دولت نقل مکان کنيد.»



در اين اعلاميه درباره زمان و يا مکان عمليات نظامی اطلاعی داده نشده است و از طرف ديگر مشخص نيست که ايا اين اقدام برای آزادی گروگان های کره ای است يا نه.


گروگانگيری داوطلبان مسيحی کره جنوبی که نزديک به دو هفته است ادامه دارد موجی از بحران در افغانستان و کره جنوبی بدنبال داشته است.


طالبان در تازه ترين اظهار نظر خود دولت افغانستان را متهم کرده اند که تماس های خود را برای مذاکره در زمينه بقيه گروگان های کره ای قطع کرده است.


در هفته گذشته اين گروه دو نفر از گروگان های خود را کشتند و اجساد آنها را در روستايی نزديک شهر غزنی رها کردند.


گروگان ها مريض هستند


در همین حال، قاری محمد يوسف، سخنگوی طالبان به خبرگزاری رويترز گفته است تمام ۲۱ گروگان باقيمانده کره ای مريض هستند و حال دو زن اين گروه نيز وخيم است و ممکن است که بميرند.


وی از بيماری اين افراد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که طالبان امکانات پزشکی برای درمان آنها ندارد.


يک سخنگوی ديگر طالبان که از او با نام يوسف احمدی نام برده شده است از عدم پيشرفت در مذاکرات خبر داده و گفته است که در پايان مهلت اعلام شده به دولت افغانستان يک يا دو گروگان کشته خواهد شد.



خانواده های شهروندان کره ای به گروگان گرفته شده با ارسال درخواستی احساسی به سفارت آمريکا در سئول خواستار مداخله واشينگتن برای رهايی فرزندان خود شده اند.

در همين خانواده های شهروندان کره ای به گروگان گرفته شده با ارسال درخواستی احساسی به سفارت آمريکا در سئول خواستار مداخله واشينگتن برای رهايی فرزندان خود شده اند.


هم خانوده ها و دولت کره جنوبی با اشاره به تلاش های قبلی برای رهايی جان ديگر گروگان های خارجی در افغانستان از دولت آمريکا خواسته اند با استثنا قائل شدن در سياست خود در قبال عدم اجابت درخواست ربايندگان برای حل اين مشکل مساعدت به خرج دهد.


اما ايالات متحده آمريکا و ديگر کشورها پس از معامله دولت افغانستان با طالبان بر سر آزادی يک خبرنگار ايتاليايی در ماه مارس گذشته از اين اقدام به شدت انتقاد کردند.


واشينگتن هنوز به اين درخواست دولت و خانوده های کره ای واکنشی نشان نداده است.


XS
SM
MD
LG