لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

مرگ ۱۸ مسافر ایرانی سقوط هوایپمای تایلندی تایید شد


بر اساس گزارش های منتشر شده تا به حال مرگ ۸۹ نفر از ۱۲۸ سرنشین این هواپیما تایید شده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده تا به حال مرگ ۸۹ نفر از ۱۲۸ سرنشین این هواپیما تایید شده است.

سفارت ایران در تایلند روز سه شنبه، ۲۷ شهریورماه، مرگ ۱۸ نفر از مسافران ایرانی هواپیمای مسافربری تایلندی که روز یکشنبه گذشته سقوط کرد، را تایید کرد.


به گزارش خبرگزاری ها، اين هواپيما روز یکشنبه از بانکوک رهسپار جزيره تفريحی پوکت در جنوب تايلند بود که در هوای توفانی و باران شديد سقوط کرد.



  • به گفته دبیر اول سفارت ایران در تایلند، شش مسافر ایرانی دیگر که از این حادثه زنده مانده اند ، در بیمارستان بستری هستند.

به گفته صفدر شفیعی، دبیر اول سفارت ایران در تایلند، شش مسافر ایرانی دیگر که ازاین حادثه زنده مانده اند، در بیمارستان بستری هستند.


بر اساس گزارش های منتشر شده تا به حال مرگ ۸۹ نفر از ۱۲۸ سرنشین این هواپیما تایید شده است. به گفته مسوولان هواپيمای تايلند، بدنه اين هواپيما پس از سقوط، دو نيمه شد و آتش گرفت.


حدود نيمی از سرنشينان اين هواپيما، خارجی و به طور عمده، از اتباع کشورهای اروپايی بودند.


از ۱۸ نفر ایرانی کشته شده در این حادثه هویت ۱۵ نفر از آنها توسط سفارت ایران در تایلند مشخص شده است.


به گفته آقای شفیعی ، مقامات مسوول تایلند می گویند تا زمانی که هویت همه قربانیان مشخص نشده، اجازه انتقال اجساد به ایران داده نخواهد شد.


به گفته سفیر ایران در تایلند، آنها نیاز به مدارک بیشتری برای تشخیص هویت قربانیان دارند و از بستگان آنها خواسته اند که برای آزمایش DNA و انگشت نگاری به تایلند سفر کنند.


به گفته پلیس تایلند، ۵۷ نفر از قربانیان این حادثه خارجی بودند.


شرکت هواپیمایی تایلندی «وان- تو- گو» به فارسی «يک- دو– برو»، اداره پروازهای اين خطوط را بر عهده دارد و با پروازهای ارزان قيمت، مسافران را به جزيره پوکت می برد.


آنچالی وانيچ تپوتر، از مقام های محلی تايلند گفت: هواپيما بر اثر لغزش از باند فرودگاه خارج شد و با درختان جنگل نزديک فرودگاه برخورد کرد.


XS
SM
MD
LG