لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

نمایشگاه «عکس‌های ثابت و متحرک» کیارستمی در شرق آلمان


عباس کیارستمی، کارگردان موج نو سینمای ایران.
عباس کیارستمی، کارگردان موج نو سینمای ایران.
پس از نمايش برخی از آثار کيارستمی در شهرهای غربی و مرکزی آلمان، برای نخستين بار آثار بيشتری از اين هنرمند در شهر کمنيتس در شرق آلمان به تماشا گذاشته شده است.

کمنيتس تا پيش از وحدت دوباره آلمان شهر کارل مارکس ناميده می‌شد و پس از شهرهای درسدن و لايپزيک بزرگترين شهر ايالت زاکسن آلمان است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00
لینک مستقیم

اين شهر فرهنگی از روز يکشنبه به مدت ۹ هفته شاهد آثار عکاسی، ويدئویی و سینمایی عباس کيارستمی کارگردان سرشناس موج نوی سينمای ايران است.

برخی از روزنامه‌های آلمان که به اين نمايشگاه با عنوان «عکس‌های ثابت و متحرک» پرداخته‌اند عباس کيارستمی را يک چهره شناخته شده جهانی ذکر کرده‌اند که انواع و اقسام آثارش تاکنون در موزه‌ها، گالری‌ها و نهادهای فرهنگی- هنری معروف دنيا به نمايش در آمده است.

مجموعه عکس‌های موسوم به «سفيد برفی» از جمله آثار عکاسی کيارستمی است که در نمايشگاه شهر کمنيتس در شرق آلمان به تماشا گذاشته شده. اين هنرمند ۷۳ ساله اين عکس‌های سياه و سفيد را طی ساليان متوالی در سفرهای خود در زمستان از جاده‌های برفی و پيرامون آن گرفته. در اين عکس‌ها جاده،‌ برف و به ويژه درخت که از دغدغه‌های عباس کيارستمی است، حضوری دائمی دارد.

«باران و باد» عکس‌‌های تازه تری از عباس کيارستمی در اين نمايشگاه است که اين هنرمند در اين عکس‌ها مناظر جنگلی را در روزهای بارانی از پشت شيشه خودروی خود گرفته.

عباس کيارستمی که به گفته خود عکس‌هايش سينمايش را می‌سازد مجموعه عکس‌هايی با نام‌های درخت‌ها، پرنده‌ها و ديوارها را هم در کارنامه هنری خود دارد.

سوای دو مجموعه عکس‌ها و سه فيلم ويديويی،‌ سه فيلم سينمايی عباس کيارستمی هم در نمايشگاه شهر کمنيتس در شرق آلمان نشان داده می‌شود که يکی از آنها فيلم «طعم گيلاس» است.

علاوه بر فيلم «طعم گيلاس» که شانزده سال پيش برنده نخل طلايی جشنواره کن شد «رونوشت برابر اصل» و «ده» دو فيلم ديگر عباس کيارستمی نيز تا سی و يکم شهريورماه در نمايشگاه شهر کمنيتس در شرق آلمان به نمايش در می‌آيند.
XS
SM
MD
LG