لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

« سه پلیس ربوده شده ایرانی آزاد شدند»


موتورسیکلت سواران نظامی ایران در یکی از مانورهای زاهدان
موتورسیکلت سواران نظامی ایران در یکی از مانورهای زاهدان

ماموران پاکستانی با آزاد کردن سه نفر از ماموران نيروی انتظامی از دست گروه موسوم به جندالله آنها را تحويل مقامات ايرانی دادند. احتمال داده می شود که نفر چهارم به قتل رسيده باشد.


این افراد ششم اسفند ماه در منطقه « مگور» استان سیستان و بلوچستان در کمین نیروهای جندالله قرار گرفتند که در جریان درگیری بین آنها، چهار مامور ایرانی کشته و چهار نفر دیگر ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند.



شبکه تلويزيونی العربيه روز هشتم مارس ويدئويی از پليس های ربوده شده ايرانی پخش کرد که در يک صحنه آن يکی از افراد نيروی انتظامی زانو زده بود و دو نفر نقابدار نیز با اسلحه پشت سر او ايستاده بودند.

يک مقام امنيتی پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت که سازمان های امنيتی اين کشور سه پليس ايرانی را روز جمعه در شهر « بولدا» پيدا کرده و آنها را تحويل مقامات ايرانی داده اند.


وی که نخواست نامش فاش شود افزود: « نيروهای امنيتی بعد از اطلاع يافتن از يک مخفيگاه به آن حمله کرده و ما توانستيم اين سه تن را در حالی که دست و پای آنها بسته شده بود پيدا کنيم.»


به گفته اين مقام امنيتی پاکستانی، افراد ربوده شده گفتند که همکار ديگر آنها در روزهای اوليه کشته شد ولی اطلاعی از محل جسد او ندارند.


مقامات رسمی تاکنون جزئياتی از سرنوشت ربايندگان سه پليس ايرانی اعلام نکرده اند.


العربيه اعلام کرد که ربايندگان در نوار ويدئويی خود ادعا کرده اند که گروگان های آنها شامل يک افسر و سه نفر از اعضای سپاه پاسداران بوده است. در نوار صوتی ديگری آنها گفته بودند که با القاعده، طالبان و یا سرويس های اطلاعاتی آمريکايی هيچ ارتباطی ندارند.


در همين حال يک مقام مسوول در نيروی انتظامی ضمن تاييد آزادی سه تن از چهار مامور ايرانی گفت: اين سه گروگان هنوز تحويل پليس نشده اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا ، وی گفته است که « گروگان چهارم که استوار نيروی انتظامی است، به احتمال زياد کشته شده است.»


سیستان و بلوچستان؛ صحنه ناآرامی ها


استان سيستان و بلوچستان در ماه های گذشته صحنه نا آرامی ناشی از درگيری نيروی انتظامی با کسانی بوده است که « اشرار مسلح » خوانده می شوند که این درگیری ها تاکنون دهها کشته برجای گذاشته است.


روز دوازدهم بهمن ماه سال گذشته، چهار مامور پليس در زاهدان توسط افراد مسلح کشته شدند و در ۲۵ بهمن ماه نيز انفجار بمبی قوی در نزديکی اتوبوس متعلق به «منطقه مقاومت بسيج زاهدان» در زاهدان ۱۸ کشته و چندين زخمی برجای گذاشت.


ايران بارها اعلام کرده که « اشرار» یاد شده از مرز پاکستان عبور می کنند و به همين دليل با احضار سفير پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه، به طور رسمی به اين وضعيت اعتراض کرد.


XS
SM
MD
LG