لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

عامل اسیدپاشی اخیر اصفهان٬ دختر خانواده معرفی شد


رییس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد عامل حمله با اسید به یک خانواده در «شهرضا» در استان اصفهان٬ دختر این خانواده بود و هدف وی نیز «انتقام‌گیری» بوده است.

احمد خسروی‌وفا روز سه‌شنبه اول فروردین به خبرگزاری «میزان» گفت دختر این خانواده اعتراف کرده که با انگیزه «انتقام‌گیری» دست به چنین اقدامی زده است.

خسروی‌وفا افزود این دختر در اعترافات خود گفته که «از قبل اسید را تهیه کرده و به صورت پدرش ریخته است».

آن‌طور که این مقام قضایی اعلام کرده، این دختر برای آنکه مادر و برادرش متوجه این موضوع نشوند روی آنها هم اسید پاشیده است.

خبر حمله به چهار عضو این خانواده روز ۲۸ اسفند پارسال را برای نخستین‌بار ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان، اعلام کرده بود.

این مقام پلیس اصفهان گفته بود که قربانیان این حادثه پدر ۵۳ ساله٬ مادر ۴۸ ساله، پسر ۲۳ ساله و دختر ۲۰ ساله این خانواده بودند.

مقام‌های قضایی و انتظامی تاکنون جزئیات بیشتری از انگیزه این دختر در حمله به پدر خود با اسید اعلام نکرده‌اند.

دختران در ایران به طور معمول هدف اسید‌پاشی‌ها قرار می‌گیرند٬ اما این یکی از نادر دفعاتی است که گزارش می‌شود یک دختر با اسید قصد انتقام‌جویی از پدر و خانواده‌اش داشته است.

از اختلاف‌های خانوادگی به عنوان یکی از عوامل برخی اسید‌پاشی‌ها در ایران نام برده می‌شود.

بر اساس قوانین ایران٬ «اگر اسیدپاشی موجب قتل شود مجازات آن قصاص نفس است» و در غیر این صورت بر اساس ماده ۶۱۲ قانون تعزیرات می‌تواند برای عامل چنین اقدامی سه تا ۱۰ سال حبس در پی داشته باشد.

در حال حاضر متوسط مجازات اسیدپاشی که امروزه از طرف قضات تعیین می‌شود با استناد به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی حدود دو تا پنج سال حبس و پرداخت دیه است.

XS
SM
MD
LG