لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۵

مشاور فرمانده نیروی قدس: جنگ با داعش سخت و طولانی‌مدت است


ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه.
ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جنگ با گروه حکومت اسلامی (داعش) و گروه‌های «تکفیری» را «سخت و طولانی مدت» دانست و گفت که نیروهای نظامی ایران باید «تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی‌ها» در سوریه و عراق حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ایرج مسجدی شامگاه پنج‌شنبه ۲۷ خرداد در ساری و در مراسم نیروهای ایرانی کشته در «خان طومان» سوریه گفت که «امروز جبهه مشترک مقاومت اسلامی» در کشورهای عراق و سوریه «شکل گرفته است».

وی حلب، فلوجه و دیگر مناطق سوریه و عراق را «خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی» خواند و گفت که نیروهای سپاه پاسداران و بسیج ایران «به عنوان مدافعان حرم تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی‌ها و تکفیری‌ها در این جبهه‌ها حضور خواهند داشت».

مقامات جمهوری اسلامی ایران از گروه حکومت اسلامی و دیگر گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه با عنوان گروه‌های «تکفیری» و از حکومت سوریه و گروه‌های حزب‌الله و حماس با عنوان «جبهه مقاومت» علیه اسرائیل نام می‌برند.

آقای مسجدی همچنین گروه حکومت اسلامی و گروه‌های «تکفیری» را «دشمنان قسم خورده شیعیان» خواند که به گفته او با «حمایت» عربستان سعودی و اسرائیل «برای تصرف عراق و سوریه با هدف نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌جنگند».

به گفته این فرمانده سپاه پاسداران، «به همین دلیل» نیروهای جمهوری اسلامی به همراه نیروهای دیگری از اتباع کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، افغانستان و لبنان می‌جنگند تا «دست تکفیری‌ها» از مرزهای ایران «کوتاه شود».

مقام‌های ایرانی هدف از حضور نیروهای نظامی ایران در کشورهای سوریه و عراق را دادن «کمک‌های مستشاری» به ارتش‌های این کشور اعلام کرده‌اند.

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران روز چهارم اردیبهشت در مصاحبه با تلویزیون المیادین لبنان گفته بود که «اگر ایران در سوریه و عراق با تروریست‌ها مقابله نمی‌کرد، باید در استان‌های غرب کشور با آن‌ها مبارزه می‌کرد».

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران نیز مهرماه پارسال در مراسم تشییع جنازه حسین همدانی، فرمانده کشته شده سپاه پاسداران در سوریه، تاکید کرده بود که اکنون امنیت ایران «در مرزهای کشورمان محدود نمی‌شود و باید برای حفظ امنیت ایران در سوریه حضور داشت».

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش گفت که نیروهای گروه حکومت اسلامی در «فلوجه یا باید تسلیم شوند یا در عملیات آینده کشته خواهند شد».

وی در عین حال جنگ با گروه حکومت اسلامی (داعش) و گروه‌های «تکفیری» را «سخت و طولانی‌مدت» دانست و افزود: «این جنگ شهری، نامنظم و پارتیزانی است و باید برای دفاع از جریان ایدئولوژیکی و اعتقادی خود تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی‌ها حضور داشته باشیم».

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای ویژه ارتش عراق روز جمعه وارد مناطق مرکزی شهر فلوجه شدند و ۵۰ درصد کل این شهر از گروه حکومت اسلامی بازپس گرفته شده است.

عملیات ارتش عراق برای بازپس گیری شهر فلوجه با حمایت هوایی جنگده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا از ماه گذشته آغاز شد.

XS
SM
MD
LG