لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

احمدی نژاد: آمریکا به ایران حمله نمی کند


آقای احمدی نژاد می گوید که از بابت آینده نگرانی ندارد.
آقای احمدی نژاد می گوید که از بابت آینده نگرانی ندارد.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران سه شنبه شب گفت: نه آمريکا و نه هيچ کشور ديگری توان حمله و آسيب رسانی به جمهوری اسلامی ايران را ندارند .


رييس جمهوری ايران که در مصاحبه با تلويزيون دولتی ايران سخن می گفت، افزود که « کارشناسان ما بطور دقيق تمامی حرکات آنان را مورد تحليل قرار می دهند که در نهايت اين تحليل ها در يک جمله از زبان احمدی نژاد شنيده می شود.»


آقای احمدی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره آماده تعامل است و اهل جنگ و حمله به کسی نيست و تاريخ ملت ايران نيز اين را نشان داده است .


اظهارات رييس جمهوری اسلامی پس از آن انجام می شود که در هفته های اخير فشار های بين المللی بر ايران برای تعليق برنامه غنی سازی اورانيوم افزايش يافته است و اخبار متفاوتی در خصوص احتمال درگيری نظامی ميان ايران و آمريکا به گوش می رسد .


رييس جمهوری ايران با رد تهديد آمريکا عليه ايران به خاطر اعزام ناوهای هواپيمابر به منطقه خليج فارس اظهار داشت: «ما تمام حرکت ها و اقدامات دشمنان ايران را زير نظر داريم و کارشناسان ما همه اين عوامل را بررسی و تحليل مي کنند و در حال حاضر آنها ۹۸ فروند ناو در منطقه دارند که اين رقم در گذشته ۱۴۰ فروند بوده است.»


وی گفت: « به خاطر آنکه ملت ما يکپارچه است استناد مي کنند به حرف هايی که بعضي ها در داخل مي زنند که هم آنها اشتباه مي کنند و هم اينها. البته افراد در داخل کشور نيز بايد رعايت کنند که هر کس مي خواهد شهيد شود، حتماً نبايد جنگ باشد، اگر برای خدا کار کند، در هر جا از دنيا برود، شهيد است!»



آنها (آمریکا) هر زمانی که بتوانند به ما ضربه بزنند ابايی ندارند و اين اخلاق سياستمداران فعلی آمريکاست و ممکن است کسانی در آمريکا در آينده روی کار بيايند که اين اخلاق را نداشته باشند.
رییس جمهوری ایران

به گزارش خبرگزاری های ايران، آقای احمدی نژاد، اخبار حمله به ايران را « حمله روانی آمريکا » توصيف و افزود: « آنها الان دارند خبرسازی مي کنند و دلشان می خواهد تا مردم ايران را تحت فشار قرار دهند چرا که ملت ايران را مانعی بر سر راه خود مي دانند، ولی قادر نيستند.»


وی اظهار داشت: « آنها هر زمانی که بتوانند به ما ضربه بزنند ابايی ندارند و اين اخلاق سياستمداران فعلی آمريکاست و ممکن است کسانی در آمريکا در آينده روی کار بيايند که اين اخلاق را نداشته باشند.»


رييس جمهوری اسلامی با تکرار اظهارات پيشين خود درباره تحريم ايران گفت: « ايران تخلفی نکرده است و مدير کل آژانس انرژی اتمی نيز در گزارش چند روز گذشته و بارها صلح آميز بودن فعاليت هسته ای ما را تاييد کرده است.»


وی افزود: « آنها به مراتب بيش از آنکه ما به آنها نياز داشته باشيم به ما نياز دارند، اين طور نيست که هر کسی دلش خواست در هر نقطه ای بتواند ما را تحريم کند.»



رییس جمهوری اسلامی با اعتراف به اينکه بواسطه تحريم سازمان ملل متحد « اينطور هم نيست که برای مديريت کشور مشکلی پيش نيايد» گفت: البته نبايد اينطور تصور کنند که مي توانند اقتصاد ما را بر هم بريزند .

ماه گذشته شورای امنيت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ۱۷۳۷ را برای تحريم محدود ايران تصويب کرد. براساس اين تحريم، صدور هرگونه مواد و فن آوری حساس برای برنامه های اتمی ايران از سوی کشورهای جهان ممنوع اعلام شد.


در اين قطعنامه تصريح شده است که اگر ايران تا ۲۳ فوريه، دوم اسفند ماه، تمامی فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف نکند، شورای امنيت سازمان ملل بر اساس اصل ۴۱ از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد عليه تهران تصميم گيری خواهد کرد .


آقای احمدی نژاد صدور قطعنامه عليه ايران را بی اهميت خواند ولی در عين حال گفت: تلاش مي کنيم راه های ديگری برای اقتصاد باز کنيم و نگذاريم قطعنامه ديگری صادر شود .



تلاش مي کنيم راه های ديگری برای اقتصاد باز کنيم و نگذاريم قطعنامه ديگری صادر شود.
محمود احمدی نژاد

وی با اعتراف به اينکه بواسطه تحريم سازمان ملل متحد « اينطور هم نيست که برای مديريت کشور مشکلی پيش نيايد» گفت: البته نبايد اينطور تصور کنند که مي توانند اقتصاد ما را بر هم بريزند.


اخيرا وزرای امور خارجه اتحاديه اروپايی، موافقت کردند که بدون وقفه و به طور کامل تحريم های سازمان ملل را در مورد ايران به اجرا گذارند .


اتحاديه اروپا اعلام کرده که در صورت لزوم افرادی را حتی فراتر از فهرست سازمان ملل که در فعاليت هسته ای ايران نقش دارند، مورد هدف قرار خواهد داد .


تصميم گيری اين اتحاديه، جديدترين قدمی است که غرب برای تحت فشار دادن ايران برداشته است تا تهران غنی سازی هسته ای را متوقف کند .


در يک ماه پيش همچنين چندين بانک ايرانی از فعاليت مالی در کشورهای غربی محروم شده و برخی از بانک های خارجی نيز مبادلات پولی خود را با ايران به حالت تعليق درآوردند .


مجموعه اين تحولات انتقاد های زيادی را در داخل ايران برانگيخته است که دولت آقای احمدی نژاد را متهم می کنند با سخنرانی های تند خود سبب شده تا جبهه يکپارچه ای عليه ايران در جهان شکل گرفته و کشور را در معرض تهديدات خارجی قرار دهد .


اما رييس جمهوری ايران اين انتقادها را رد کرده و می گويد از بابت آينده نگرانی ندارم چرا که « برخلاف آنچه که می گويند کشور و مردم را بسيار خوب می شناسم و تنها رئيس جمهوری هستم که ۳۶۵ شهرستان را رفته ام.»


XS
SM
MD
LG