لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۰

دستگیری اعضای القاعده ترکیه


به گفته پليس ترکيه، شبکه القاعده قصد داشته در شهرهای استانبول، آنکارا و آنتاليا عمليات تروريستی انجام دهد.
به گفته پليس ترکيه، شبکه القاعده قصد داشته در شهرهای استانبول، آنکارا و آنتاليا عمليات تروريستی انجام دهد.

پليس ترکيه روز یکشنبه اعلام کرد: رئيس شبکه القاعده در اين کشور و نه تن ديگر از اعضای اين سازمان تروريستی را دستگير کرده است.



به گفته پلیس، اين گروه تروريستی قصد داشت که در شهرهای بزرگ ترکيه عمليات تروريستی و بمب گذاری انجام دهد .



بر اساس این گزارش، مراد تهتيک ، وکيل ۲۵ ساله دادگستری در ازمير که مسئوليت رهبری شاخه القاعده در ترکيه را بر عهده داشته، بازداشت شده است.



پليس از يکسال پيش کليه تماس های اينترنتی اين وکيل جوان را تحت کنترل گرفته و متوجه شده است که وی با افراد گروه اسلامی و غير قانونی جبهه مبارزين اسلامی شرق بزرگ در تماس بوده است .



پليس پس از تفتيش منزل مراد تهتيک ، يک سی دی قابل انفجار را بدست آورده که گفته مي شود نخستين نمونه از سی دی هايی است که به مواد منفجره ويژه آغشته شده و پس از قرار دادن آن در کامپيوتر منفجر و باعث آتش سوزی مي شود .



طبق اطلاعاتی که پليس ترکيه در اختيار رسانه های اين کشور قرار داده، نه عضو ديگر القاعده به ه مراه مراد تهتيک دستگير شده اند که در ميان آنها يک تکنسين الکترونيک و يک کارمند امنيتی ديده مي شوند .



اين گروه وابسته به شبکه القاعده در سلسله عملياتی که در آستانه سفر ماه گذشته پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليک های جهان به ترکيه صورت گرفت دستگير شدند .



پليس ترکيه پيشتر اعلام کرده بود: طی عمليات جداگانه ای در شهر هاتای در مرز سوريه، چهار عضو ديگر القاعده را دستگير کرده که يکی از آنها شهروند مراکشی بوده که از طريق عراق وارد اين کشور شده است.



اين گروه پس از دستگيری لوايی سهککا، رهبر سوری تبار القاعده در يکسال و نيم پيش، قصد سازماندهی مجدد در ترکيه را داشتند .



روزنامه های زمان، حريت، راديکال و صباح در شماره های امروز خود گزارش های ويژه دستگيری اعضای القاعده در ترکيه را منتشر کرده و نوشته اند: پليس مقادير قابل توجهی مواد منفجره و ابزارهای ساخت بمب را در منزل افراد دستگير شده بدست آورده است .



به گفته پليس ترکيه، شبکه القاعده قصد داشته در شهرهای استانبول، آنکارا و آنتاليا عمليات تروريستی انجام دهد .


XS
SM
MD
LG