لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۱۰

معاون حسن روحانی: دولت یازدهم دو سال اول را صرف آواربرداری کرد


مجید انصاری، معاون حقوقی رییس‌جمهوری ایران
مجید انصاری، معاون حقوقی رییس‌جمهوری ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهوری ایران می‌گوید در کشور تعداد زیادی از رسانه‌ها و سایت‌ها که از «بیت‌المال» پول می‌گیرند٬ علیه دولت کنونی فعالیت می‌کنند و دولت حسن روحانی دو سال اول «فعالیت خود را صرف آواربرداری» کرد.

به گزارش روز دوشنبه هفتم فروردین خبرگزاری مهر٬ مجید انصاری در جمع گروهی از مردم استان هرمزگان با انتقاد از عملکرد رسانه‌هایی که به گفته او، از سوی «کانون‌هایی خاص» هدایت می‌شوند٬ گفت که دولت یازدهم دو سال وقت خود را صرف «اصلاح مسیر قطار توسعه کشور کرد که منحرف شده بود».

معاون حقوقی رییس‌جمهوری ایران در ادامه سخنانش انتقاد‌هایی متوجه دولت‌ محمود احمدی‌نژاد کرد و افزود که «این دولت دنبال کارهای عوام‌گرایانه نیست».

این مقام مسئول اضافه کرد اگر دولت یازدهم «می‌خواست پوپولیستی عمل کند باید این روزها در آستانه انتخابات اقدام به توزیع کالا می‌کرد٬ اما این دولت به دنبال اداره جامعه به شکل کمیته امدادی نیست».

مقام‌های دولت یازدهم در چهارسال اخیر بارها بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع موجود در روند فعالیت‌های خود را ناشی از نتایج سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد هم پس از سال‌ها سکوت با انتشار چند بیانیه به این انتقاد‌ها و اعتراض‌ها پاسخ داده و اعلام کرده است که در آینده نیز پاسخ این اظهارات را خواهد داد.

آقای احمدی‌نژاد در شرایطی از شکستن سکوت چهار ساله خود خبر داده که بسیاری از رسانه‌های محافظه‌کار طی این مدت بارها اخبار٬ گزارش‌ها و دیدگاه‌های انتقادی گسترده‌ای علیه تصمیم‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم منتشر کرده‌اند.

تعداد قابل توجهی از این رسانه‌ها٬ خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به سپاه پاسداران٬ سازمان بسیج و نهاد‌های حاکمیتی٬ امنیتی و قضایی در ایران هستند که مستقل از دولت بوده٬ اما از بودجه‌ دولتی نیز بهره‌مند هستند.

مجید انصاری در سخنان خود از رسانه‌ها و وب‌سایت‌های فعال در فضای مجازی سخن به میان آورده که به گفته او، «شبانه‌روز علیه دولت فعالیت می‌کنند».

وی موضوع پرداخت «حقوق‌های نجومی» در دولت یازدهم و ادامه پیگیری این موضوع از سوی این رسانه‌ها را از مصادیق فعالیت آنها علیه دولت کنونی دانسته است.

انصاری گفته است: «عده‌ای که هنوز در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ باقی مانده‌اند، همچنان این موضوع را دستمایه تخریب و هجمه علیه دولت قرار می‌دهند».

به گفته وی «در دوران پس از انقلاب اسلامی ، کمتر دولتی با این حجم از فشارها و هجمه‌ها چه در عرصه خارجی و چه در داخل مواجه بوده است».

XS
SM
MD
LG