لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۱

فيلم «اونجرز» رکورد فروش در بازار آمريکا را شکست


از مدت ها پيش مشخص بود که فيلم اونجرز (انتقام جويان) از نظر ميزان فروش موفقيت چشمگيری خواهد داشت ولی کمتر کسی پيش بينی می کرد که اکران اوليه آن تمام رکوردهای قبلی را پشت سر بگذارد.

اين فيلم در سه روز نخست نمايش خود در تعطيلات آخر هفته قبل، بيش از ۲۰۰ ميليون دلار فروش داشت و رکورد قبلی را که با رقم ۱۷۰ ميليون دلار به اکران اوليه فيلم «هری پاتر» در تابستان سال گذشته تعلق داشت، شکست.

با وجودی که رکورد پر فروش ترين روز اول اکران هنوز در اختيار «هری پاتر» است ولی فيلم جديد «اونجرز» توانسته است رکوردهای جديدی به جای بگذارد. ميزان فروش اين فيلم با سرعت بيشتری از هر محصول سينمايی ديگر به رقم ۱۰۰ ميليون ، ۱۵۰ ميليون و ۲۰۰ ميليون دلار رسيد و در عين حال توانست رکورد درآمد متوسط هر سالن سينما در سطح آمريکا را بشکند.

ميزان فروش متوسط هر يک از سينماهای آمريکا طی روزهای آخر هفته قبل حدود ۴۸ هزار دلار بوده است.

اونجرز تا روز هفتم ماه می توانست از مرز ۲۲۶ ميليون دلار عبور کند و فروش جهانی آن نيز به ۴۷۵ ميليون دلار رسيد. فروش اين فيلم در دو هفته که از نمايش آن می گذرد به رقم ۷۰۲ ميليون دلار رسيده است.

اين فيلم با بودجه ای ۲۲۰ ميليون دلاری ساخته شده است.



جاش ودون، کارگردانی و نگارش اين فيلم را بر عهده داشته است و رابرت داونی جونيور، کريس اوانز و اسکارلت جوهانسون از بازيگران آن هستند.

موفقيت اکران اوليه اين فيلم تا حد زيادی محصول يک دوره بسيار طولانی از بازاريابی هوشمندانه و موثر است که از سال ۲۰۰۸ و در حاشيه نمايش فيلم «مرد آهنين» آغاز شد. پس از توليد و نمايش دو فيلم ديگر که همه از ژانر فيلم های موسوم به «ابر قهرمان» هستند، يعنی «ثور» و «کاپيتان آمريکا» که سال گذشته صورت گرفت، مشخص بود که بازار اين نوع فيلم ها با موفقيت روبرو خواهد شد.

با اين همه سازندگان فيلم «اونجرز» بايد راهی پيدا می کردند تا کسانی را که فيلم های قبلی از اين مجموعه را نديده اند به سوی فيلم جديد جلب کنند.

شرکت فيلم سازی «ديسنی» با تبليغات خود توانست محصول جديد را حتی برای کسانی که يک بار در زندگی خود کتاب کميک نخوانده اند، به خوبی معرفی کند.

مضمون اصلی تبليغات شرکت «ديسنی» اين بود که جهان با يک خطر بزرگ و بی سابقه روبرو است و تنها را خنثی کردن آن به کار گرفتن نيروی تمامی « ابر قهرمانان» و شخصت های کتاب های کميک است.

در عين حال اين فيلم توانست نقدهای مثبتی را به سوی خود جلب کند و بنابراين آمادگی و انتظار علاقمندان برای ديدن آن افزايش يافت. نکته ديگر، پخش و اکران آن در روزهای اول ماه مه بود. چون در ماه آوريل معمولا فيلم های بيشتری راهی بازار می شوند.

اکنون سوال اصلی اين است که فيلم «اونجرز» در ادامه اکران خود تا چه حد پيش خواهد رفت. شکی نيست که به سرعت فروش آن در بازار آمريکا از رقم ۴۰۰ مليون دلار عبور خواهد کرد و با توجه به استقبال مثبت تماشاچيان و وب سايت ها و مجلات سينما، بعيد نيست که فروش داخلی آن از مرز ۵۰۰ ميليون دلار نيز عبور کند.
XS
SM
MD
LG