لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

تیم ملی بسکتبال ايران بر تایوان غلبه کرد


تيم ملی بسکتبال مردان ايران با نتیجه ۷۶ بر ۶۴ بر تیم تایوان غلبه کرد.
تيم ملی بسکتبال مردان ايران با نتیجه ۷۶ بر ۶۴ بر تیم تایوان غلبه کرد.

تيم ملی بسکتبال مردان ايران پس از پيروزی بر تيم های اردن و چين، در نخستين مسابقه مرحله يک چهارم پايانی قهرمانی آسيا بر تيم تايوان ۷۶ بر ۶۴ غلبه کرد.


مسابقه های اين دوره قهرمانی بسکتبال جام ملت های آسيا به دليل برخورداری از راهيابی به بازی های بسکتبال المپيک، اهميتی ويژه دارد.


به گزارش سايت فدراسيون بين المللی بسکتبال از توکوشيمای ژاپن در روز سه شنبه ۳۱ ژوييه، تيم بسکتبال ايران با استفاده از برتری قد بازيکنانش و بازی پرقدرت در زير حلقه، حريف خود از شرق آسيا را شکست داد.


تیم تایوان در برابر ايران نبردی دلاورانه داشت و برای مقابله با بازی مردان بلند قامت تر ايرانی، به سرعت بيشتر ياران خود تکيه کرد و توانست در بازی مقاومتی چشمگير از خود نشان دهد. اما در جريان بازی خستگی در گام های آنان نمايان شد. به اين ترتيب ايران دليلی برای نگرانی نداشت.


رايکو تورومن، مربی تيم ايران در پايان به سايت « فيبا » گفت: «می دانستيم ما بلند تر هستيم و در زير حلقه قوی تر، و به اين ترتيب از اين برتری ها استفاده کامل کرديم.»


چونگ کواک- سونگ، مربی تيم تايوان هم گفت: «برای بازيکنان ما بازی در برابر قد و قامت بلند آنان آسان نبود.»



مسابقه های اين دوره قهرمانی بسکتبال جام ملت های آسيا به دليل برخورداری از راهيابی به بازی های بسکتبال المپيک، اهميتی ويژه دارد.

محمد نيکخواه و حامد حدادی در اين مسابقه با آگاهی از مزيت بلندی قد خود استفاده کردند و ايران در تمام طول بازی بر روند مسابقه احاطه داشت.


نيکخواه با به ثمر رساندن ۲۲ امتياز موثر ترين بازيکن زمين بود. اما اين حدادی بود که اختلاف بين دو تيم را به طور چشمگيری نشان داد. او ۱۶ ريباند ( توپ گيری زير حلقه) داشت که ۱۰ مورد آن به هنگام دفاع بود و با به ثمر رساندن ۱۷ امتياز ارزش خود را به اثبات رساند.


البته با سرعت جواد داوری و مهدی کامرانی در خدمت همبازيان بلند خود- تيم ايران در بازگشت از دفاع به حمله به تمامی از سرعت آنان سود برد و شرايط را برای خود مطمئن کرد. پرتاب های عالی داوری بر اين مزيت اضافه می شد.


داوری پس از بازی گفت: « کليد کار ما در متوقف کردن ضد حمله های سريع آنان بود و بازيکنان بلند قامت ما در ريباندها درخشان بودند.»


بازيکنان تيم تايوان که در فرارهای خود با ديوار بلندی برخورد می کردند در تلاش برای پرتاب های نخست خود کم می آوردند و مجموعه ريباندهای بازيکنان ايران مانع پرتاب های دوم تايوانی می شد.


کواک- سونگ در اين مورد گفت: «تنها اميد ما اين بود که بتوانيم آنان را پشت سر بگذاريم.»


روز چهارشنبه، ايران در مهمترين مسابقه خود در مرحله يک چهارم پايانی، با قطر مسابقه می دهد و تايوان با تيم لبنان رو به رو خواهد شد.


چين که به دليل ميزبانی المپيک ۲۰۰۸ پکن، خود به خود به اين بازی ها صعود کرده است در اين رقابت ها با تيم دوم خود به ژاپن آمده ودر مسابقه گروهی دور نخست ۷۷ بر ۶۸ مغلوب تيم ايران شد. تيم اصلی چين با بازيکنانی چون يائو مينگ و وانگ ژيژی به مسابقات جام استانکوويچ اعزام شده است.


ايران در نخستين مسابقه خود در دور اول بر تيم ملی فيليپين و با نتيجه ۷۵ بر ۶۹ و در دومين مسابقه خود بر اردن ۷۵ بر ۶۹ پيروز شده بود.


XS
SM
MD
LG