لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

دادگاهی در بلژیک یک متهم به بمبگذاری‌های بروکسل را آزاد کرد


پلیس تصاویر مردی همراه با دو بمبگذار انتحاری منتشر کرد و از مردم این کشور خواست که در شناسایی وی کمک کنند.
پلیس تصاویر مردی همراه با دو بمبگذار انتحاری منتشر کرد و از مردم این کشور خواست که در شناسایی وی کمک کنند.

مردی که از سوی پلیس بلژیک در ارتباط با بمبگذاری‌های بروکسل دستگیر شده بود با حکم دادگاه آزاد شد. قاضی روز دوشنبه ۹ فروردین گفته است که هیچ مدرکی برای نگهداشتن فیصل شفو وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستانی بلژیک روز یکشنبه گفته بود که اتهام‌های اولیه فیصل شفو، «همراهی با یک گروه تروریستی، کشتار تروریستی و تلاش برای کشتار تروریستی» است.

رسانه‌های بلژیک ادعا کرده بودند که در فیلم‌های ضبط شده از فرودگاه بروکسل در روز سوم فروردین، این متهم همراه با دو بمبگذار انتحاری دیده شده است. وی به عنوان روزنامه‌نگار آزاد معرفی شده بود.

پلیس روز دوشنبه تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ از مردی همراه با دو بمبگذار انتحاری منتشر کرد و از مردم این کشور خواست که در شناسایی وی کمک کنند. پلیس گفته است که متهم سوم پس از اینکه موفق نشد بمب خود را منفجر کند، آن را رها کرده و پا به فرار گذاشت.

در تصاویر ویدئویی از فرودگاه بروکسل، مردی با یک کلاه و کاپشنی سفید رنگ دیده می‌شود که یک چرخ حمل بار را با چمدانی بزرگ حمل و در کنار ابراهیم البکراوی و نجیم لعشراوی، دو بمبگذار انتحاری، حرکت می‌کند.

گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است که شمار قربانیان بمبگذاری در فرودگاه بروکسل و یکی از ایستگاه‌های مترو آن به ۳۵ نفر افزایش یافته است. سه نفر دیگر جزو عاملان این حملات انتحاری بوده‌اند.

عملیات وسیع جستجو برای شکار متهمان این بمبگذاری‌ها، بیانگر ارتباط میان این شبکه با عاملان حوادث پاریس در نوامبر پارسال است که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت. هنوز شماری از متهمان اصلی این حوادث تحت تعقیب هستند.

دادستانی بلژیک روز یکشنبه از بازداشت سه نفر دیگر به اتهام شرکت در فعالیت‌های تروریستی خبر داد. این سه نفر در عملیات پلیس در بروکسل و شهرهای شمال بلژیک به نام میخلن و دوفل دستگیر شده‌اند. اسامی این افراد، «یاسین آ»، «محمد ب»، و «ابوبکر او» اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG