لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

کشته شدن دهها تن در انفجارهای بغداد


عراق در روزهای اخیر با موج تازه انفجارها روبرو شده است.
عراق در روزهای اخیر با موج تازه انفجارها روبرو شده است.

يک بمبگذار انتحاری روز يکشنبه با منفجر کردن کمر بند انفجاری خود در محوطه دانشکده ای در بغداد ۴۱ را کشت و دهها مجروح نيز برجای گذاشت .


براساس گزارش خبرگزاری ها، بيشتر قربانيان اين انفجار، دانشجویان دانشکده مطالعات بازرگانی در دانشگاه مستنصريه بودند که ظرف يک ماه گذشته هدف حملات مرگبار قرار گرفته بود. اين حادثه حداقل ۴۶ مجروح داشته است .


موج تازه انفجارها در شهر بغداد يک روز پس از اظهارات نوری المالکی، نخست وزير عراق صورت می گيرد که از پيشرفت در برنامه عمليات امنيتی مشترک نيروهای عراقی و آمريکايی در پايتخت خبر داده بود. اين عمليات به منظور دستگيری و نابودی شبکه های تروريستی در بغداد در حال اجرا است .


بمبگذار انتحاری، کمربند حاوی بمب را در ورودی دانشکده و زمانی که دانشجويان در حال گذراندن امتحانات ميان ترم خود بودند منفجر کرد. پليس گفته است که محافظان دانشکده با وی و زمانی که قصد داشت وارد محوطه آن شود درگير شدند .


به گزارش آسوشيتدپرس، يکی از دانشجويان که از ناحيه سينه مجروح شده بود گفته است: « زمانی که انفجار رخ داد به مدت ۱۵ دقيقه چيزی نفهميدم. وقتی که به هوش آمدم ديدم که روی تخت بيمارستان هستم.»


اين دانشکده در محله عمدتا شيعه نشين بغداد واقع شده است که از فرقه های ديگر نيز در آن تحصيل می کنند. ساختمان اصلی دانشگاه مستنصريه در ناحيه دورتری قرار دارد و ماه گذشته محل انفجار دو ماشين بمبگذاری شده بود که در نتيجه آن ۷۰ نفر کشته شدند .


پيشتر از انفجار در دانشکده ياد شده، شليک دو راکت کاتيوشا به محله محاصره شده شيعه نشين در جنوب بغداد باعث مرگ ۱۰ نفر شد. به گفته پليس، انفجار ديگری در منطقه سبز بغداد نيز باعث کشته شدن دو نفر شد .


اين انفجار در صد متری سفارت ايران رخ داد ولی مقامات گفته اند نشانه ای وجود ندارد که ساختمان سفارت هدف بمبگذاری بوده است .


يک خودروی بمبگذاری شده ديگر در محله ای شيعه نشين در مرکز بغداد نيز حداق يک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت .


در موصل، در شمال عراق، نيروهای امريکايی يک مرد مسلح را کشته و يک رهبر محلی متهم به ارتباط با القاعده را در عراق بازداشت کردند .


XS
SM
MD
LG