لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

بوکسورها در کمپ پناهندگان؛ رييس فدراسيون در حال نصب ضريح


احمد ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوکس ایران
احمد ناطق‌نوری، رییس فدراسیون بوکس ایران
رييس فدراسيون بوکس ايران با دعوت مسؤلان اجرايی عمليات نصب ضريح عتبات عاليات، به عراق سفر کرده. احمد ناطق‌نوری قرار است در اجرای عمليات نصب ششمين ضريح امام سوم شيعيان که در مرحله نهايی قرار دارد، مشارکت کند.

ناطق‌نوری رکورددار طول رياست در فدراسيون‌های ورزشی است و در ۲۳ سال اخير اين مسئوليت را برعهده داشته.

در شرايطی که برکناری مديران موفق نيز امری رايج در ورزش ايران است، او به عنوان يکی از ناموفق‌ترين مديران ورزشی، همواره در سمت خود باقی بوده و با حسن غفوری‌فرد، مصطفی هاشمی‌طبا، محسن مهرعليزاده، محمد علی‌آبادی و علی سعيدلو به عنوان روسای سازمان تربيت بدنی و محمد عباسی به عنوان وزير ورزش که اغلب نيز از طيف‌های مختلف سياسی هستند، به عنوان رييس فدراسيون همکاری کرده.

او که در سی سال گذشته همواره به عنوان نماينده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، در انتخاب مجلس نهم رای نياورد.

رييس فدراسيون بوکس، منتقدان فراوانی در جمع ورزشکاران و مربيان اين رشته ورزشی دارد. او حالا پس از ۲۳ سال رياست، حتی در داخل خود فدراسيون نيز از بار سنگين انتقادات در امان نيست که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. ناطق‌نوری همواره اين انتقادات را رد کرده.

خروج ناباورانه حسن کارکردی و عمران اکبری دو ملی‌پوش اين رشته ورزشی و درخواست پناهندگی آن‌ها از انگلستان، آخرين نمونه از نارضايتی قهرمانان اين رشته ورزشی است که آينده ورزشی خود را در خارج از ايران جستجو می‌کنند.

احمد ناطق نوری با تکذيب خبر پناهندگی اين دو قهرمان بوکس، به ايسنا گفته بود: «اين دو بوکسور به ايران بازگشته‌اند. آنها وقتی به اين انگلستان رفته و ديدند که نمی‌توانند در آنجا کار خاصی انجام دهند، دوباره سرافکنده به ايران بازگشتند.»

واقعيت اين بود که بوکسورها بازنگشتند و با توجه به تکذيب‌های مکرر ناطق‌نوری، سرافکندگی اين ماجرا، نه برای بوکسورها که برای فدراسيون بوکس باقی ماند. زمانی که دو قهرمان بوکس ايران در کمپ پناهندگان هستند، رييس فدراسيون نيز به جای انجام وظايف قانونی خود، راهی عراق شده و مشغول نصب ضريح است.

عيسی گل‌محمدی مربی موفق تيم پيوندساپکو از جمله منتقدان پرشمار فدراسيون بوکس است و می‌گويد: «نمی‌دانم بودجه‌ فدراسيون بوکس را مسئولانش کجا هزينه می‌کنند؟ فدراسيون بايد دلش به حال اين جوان‌ها بسوزد و آينده آنها را نابود نکند.»

گل‌محمدی که تيمش را چهار دوره به قهرمانی در ليگ‌برتر بوکس رسانده است، به خبرگزاری فارس گفته است: برای ناطق‌نوری خروجی ليگ‌ بوکس‌ مهم نيست. فقط برگزاری مسابقه اهميت دارد تا يک مسابقه‌ای برگزار شود که همه بگويند بوکس هم ليگ برگزار می‌کند!

در اين بين، حتی منوچهر مقصودی نايب رييس فدراسيون بوکس هم عقيده دارد که اين فدراسيون نيازمند نوگرايی است و در اين باره می‌گويد: بايد در فدراسيون بوکس جوانگرايی شود و به همين خاطر حتی حاضر به کنار کشيدن از مسئوليت خود هستم، اما ریيس فدراسيون با اين موضوع موافقت نمی‌کند!

او در توضيح ضرورت جوانگرايی در فدراسيون بوکس می‌گويد: «ميانگين سنی افراد حاضر در فدراسيون بوکس، بالای ۷۰سال است! داوران و حتی دبير فدراسيون نيز از اين قاعده مستثنی نيستند. يکی قلبش را عمل کرده و ديگری هر روز بيمار است. با اين شرايط بوکس نمی‌تواند پيشرفت کند. اين افراد اگر به فکر پيشرفت بوکس هستند بايد خودشان کنار بروند. يک نفر بيايد شناسنامه مسئولان فدراسيون را بررسی کند، اگر کسی زير ۷۰ سال در فدراسيون پيدا شد من به او جايزه می‌دهم!»

رضا مهدی‌پور مربی تيم بوکس جهان فولاد غرب که تيمش به فينال ليگ بوکس رسيد نيز با انتقاد از وضعيت بوکس ايران می‌گويد: يک تيم مظلوم و در شهری محروم در حال فعاليت هستيم. از هيچ ارگان و سازمانی حمايت نمی‌شويم، فدراسيون سه سال است که نمی‌تواند فينال مسابقات ليگ‌برتر بوکس را برگزار کند و سازمان ليگ در توجيه اين مسئله به دنبال بهانه جويی است.

مروری به وضعيت ملی‌پوشان المپيکی نيز نشان می‌دهد آن‌ها هم اوضاع دلگرم کننده‌ای ندارند. مهدی طلوتی که در المپيک لندن به روی رينگ رفت، گفته: در اردو‌های تيم ملی نمی‌دانم چرا مسئولان من را دعوت نکرده‌اند و حتی در مراسم تجليل از المپيکی‌ها نيز کسی حرفی از دعوت به اردوی تيم ملی به من نزد.
XS
SM
MD
LG