لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۶

تیم ملی فوتبال آلمان با هفت گل برزیل را در هم کوبید


تیم ملی فوتبال آلمان سه شنبه، ۱۷ تیر، شب در بازی نیمه نهایی مقابل برزیل قرار گرفت و با نتیجه غیرمنتظره و شگفت انگیز هفت بر یک تیم میزبان را درهم کوبید. این بدترین نتیجه تاریخ فوتبال برزیل ظرف ۹۴ سال گذشته است.

گل‌های تیم آلمان را توماس مولر، میروسلاو کلوزه، تونی کروس (۲ گل)، سامی خدیرا و شورله (۲ گل) به ثمر رساندند.

برزیل نیز در دقایق آخر و توسط اسکار توانست یک گل وارد دروازه آلمان کند.

آلمان با این پیروزی به فینال جام جهانی راه یافت و برزیل نیز بزرگترین شکست تاریخ خود را تجربه کرد. آلمان باید منتظر برنده بازی آرژانتین و هلند باشد که چهارشنبه شب دیگر بازی نیمه نهایی را برگزار می‌کنند.

میروسلاو کلوزه، مهاجم آلمانی، در بازی با برزیل شانزدهمین گل خود را در جام جهانی به ثمر رساند و رکورد پیشین را که در اختیار رونالدو با ۱۵ گل زده بود شکست.

کلوزه با به ثمر رساندن ۷۹ گل در ۱۳۶ بازی ملی رکورد هموطن خود گرد مولر را نیز پشت سر گذاشته است.

پابلو رامورز، طرفدار تیم برزیل، در اواسط بازی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که اگر برزیل نتیجه این بازی را واگذار و جام را ترک کند، «این بزرگ‌ترین افسردگی برای کشور در همه دوران‌ها خواهد بود».

برزیل برای برگزاری جام جهانی سال ۲۰۱۴ میلیارد‌ها دلار هزینه کرده است با این امید که بتواند ششمین جام را به خانه بیاورد. ولی با مصدوم شدن نیمار، مهاجم، و محروم شدن تیاگو سیلوا، کاپیتان، این تیم یکی از بد‌ترین نتایج تاریخ فوتبال خود را رقم زد.

۶۴ سال از زمانی می‌گذرد که برزیل در سال ۱۹۵۰ بازی فینال جام جهانی را در خاک خود به اروگوئه واگذار کرد و در این کشور عزای ملی اعلام شد.

برزیلی‌ها امیدوار بودند که امسال بتوانند آن فاجعه را به فراموشی سپرده و در خاک خود برنده جام جهانی فوتبال شوند. ولی شکست برابر آلمان نه تنها آرزوهای این تیم را بر باد داد بلکه باعث تحقیر ملی نیز شد.

رکورد قبلی بد‌ترین باخت برزیل به سال ۱۹۲۰ باز می‌گردد که در برابر اروگوئه تن به شکست شش بر صفر داد.

XS
SM
MD
LG