لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

«ایران و سوریه به قول های خود درباره عراق عمل کنند»


آقای بوش از کنفرانس منطقه اي اخير در بغداد به عنوان سرآغازي خوب ستايش کرده است.
آقای بوش از کنفرانس منطقه اي اخير در بغداد به عنوان سرآغازي خوب ستايش کرده است.

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا از تهران و دمشق خواست قول های خود را برای کمک به پايان دادن به خشونت ها در عراق عملی سازند .


وی از کنفرانس منطقه ای اخير در بغداد به عنوان سرآغازی خوب ستايش کرد.


آقای بوش روز يکشنبه در ادامه سفرش به کشورهای آمريکای جنوبی در بوگوتا، پايتخت کلمبيا اظهار داشت: وی خواهان عمل است زيرا حرف زدن در سياست و ديپلماسی بين المللی ساده است .


رييس جمهوری آمريکا افزود: راه های مختلفی برای ارزيابی ميزان جديت اظهارات نمايندگان ايران و سوريه وجود دارد. البته واشنگتن از آن صحبت ها استقبال می کند .


وی گفت: آن اظهارات زيبا هستند و اينک تهران و دمشق بايد بر اساس آن اظهارات عمل کنند .


جرج بوش تاکيد کرد: اگر آنها واقعا خواهان برقراری ثبات در عراق هستند کارهايی هست که بايد انجام دهند. کارهايی مانند قطع جريان ارسال سلاح و يا قطع جريان انتقال بمبگذاران انتحاری به داخل عراق .


در پی برگزاری کنفرانس بغداد که در آن نمايندگان ايالات متحده و کشورهای همجوار عراق شرکت داشتند ايران اعلام کرد که از هرگونه تلاشی برای فرونشاندن خشونت ها در عراق پشتيبانی کرده است .


روزنامه های دولتی سوريه نيز نوشتند که دمشق از راه حلی سياسی برای پايان دادن به خشونت ها در عراق حمايت می کند .


آقای بوش از درخواست خود از کنگره آمريکا برای اعزام نيروهای بيشتر به منطقه دفاع کرد و اين نيروهای کمکی را برای ياری رساندن به سربازان مستقر در عراق و افغانستان لازم دانست .


بوش گفت: وی در کل فکر می کند که کنفرانس روز شنبه در بغداد مثبت بوده و به دولت عراق اعتماد نفس مورد نياز را داده است .


رييس جمهوری آمريکا افزود: برای اين دمکراسی جوان، کشورهايی از همسايگی اش و از سراسر جهان آمدند و با مقامات عراق به شکلی که سازنده و مثبت بود گفت وگو کردند .


آقای بوش اظهار داشت: بخشی از موفقيت در عراق بسته به اين موضوع خواهد بود که آيا دولت عراق اعتماد به نفس لازم برای اتخاذ تصميمات دشوار را داراست يا نه .


XS
SM
MD
LG