لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۴

نیروی انتظامی: ظرف یک هفته هر ساعت یک نفر در تصادفات کشته شده است


جانشین فرمانده نیروی انتطامی خبر داد که از ۲۵ اسفند ۹۴ تا سوم فروردین امسال، ۱۶۹ نفر «یعنی هر ساعت یک نفر»، در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسکندر مومنی در عین حال گفت که «حوادث جاده‌ای» در ایام نوروز، تا روز سه‌شنبه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ده درصد کاهش یافته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای مومنی گفت که دلیل عمده این تصادف‌ها، لغزندگی جاده‌ها، سرعت غیر مجاز و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

ایران از جمله کشورهایی است که آمار بالایی در تلفات جاده‌ای دارد و در پنج سال گذشته بیش از صد هزار نفر جان خود را در جاده‌های ایران از دست داده‌اند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر در حوادث رانندگی سال۹۳ کشته شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

همه‌ساله و با آغاز سال نو و شروع تعطیلات نوروزی، حجم سفرهای برون‌شهری و تصادف جاده‌ای افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا به نقل از آمار پزشکی قانونی منتشر کرده است، ۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند که نسبت به نوروز پیش از آن ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در نوروز ۹۲ نیز هزار و ۲۲۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده بودند. درنوروز ۹۱ اما این رقم ۸۶ نفر کمتر یعنی هزار و ۱۴۱ نفر بود.

در نوروز ۹۰ نیز هزار و ۳۱۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شده بودند.

تقی مهری، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی، روز دوشنبه با اشاره به نتایج یک پژوهش مشترک که با همکاری پلیس و دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۲ انجام شده است، گفته بود که هفت درصد درآمد تولید ناخالص ملی ایران در تصادف‌ها از بین می‌رود.

در همین حال مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، پیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

از روز ۲۰ اسفند۹۴ کمپینی با عنوان «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG