لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۰

«پاکستان برای مقابله با طالبان بیشتر تلاش کند»


دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه و به صورت غیر منتظره وارد اسلام آباد شد تا با رییس جمهوری پاکستان گفت وگو کند.


دیک چنی، در این سفر از پرویز مشرف خواست تا برای مقابله با شورشیان طالبان اقدامات بیشتری انجام دهد.


یک مقام پاکستانی که نامش فاش نشده است در این زمینه گفته است: آقای مشرف خطاب به چنی به روشنی يادآور شده است که پاکستان در این زمینه به خوبی عمل کرده و جنگ و خشونت، مشکل افغانستان هستند وريشه های آن در اين کشور است نه در پاکستان.»


به گفته وی، « معاون رييس جمهوری آمريکا در عين حال از تلاش های پاکستان در مبارزه با تروريسم قدردانی کرد.»


روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا در صدد است که پیام محکمی به مشرف ارسال کند و به وی هشدار دهد کنگره آمریکا کمک های خود را به پاکستان قطع خواهد کرد مگر اینکه اسلام آباد در نبرد با القاعده اقدامات بیشتری به عمل آورد.


ايالات متحده در حال افزايش شمار سربازان خود در افغانستان به ميزان سه هزار و ۲۰۰ نفر است تا در مقابله با حملات نيروهای طالبان و القاعده به سربازان تحت فرماندهی ناتو ياری رسانند .


شبه نظاميان طالبان و القاعده که متهم به دست داشتن در حملات يازدهم سپتامبر در آمريکا هستند احتمال داده می شود که از مرز پاکستان و افغانستان حملات خود را سازماندهی می کنند .


آمريکا در حال حاضر ۲۷ هزار سرباز در افغانستان دارد که در کنار ۱۵ هزار سرباز ديگر عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی(ناتو) به نبرد با طالبان و آموزش نيروهای نظامی افغانستان مشغول هستند .


XS
SM
MD
LG