لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۹

پیام نوروزی کلینتون: تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه مورد ستایش ما است


هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در پیامی نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۰ ابراز امیدواری کرده که سال نو با احساس تازه ای از اميدواری و تعهدی نو به حقوق بشر و آزادی های بنيادين که حق حيات جهانی ماست، پر بار شود.

متن کامل پیام خانم کلینتون به شرح زیر است:

من نيز برای تقديم آرزوهای تندرستی و کاميابی به همۀ کسانی که نوروز را در سراسر جهان جشن می گيرند، ازجمله آمريکاييان، افغانها، کردها، آذری ها، ايرانيان و مردم آسيای مرکزی، به رییس جمهوری می پيوندم.

هزاران سال است که نوروز زمانی برای گرد هم آمدن دوستان و اعضای خانواده به منظور برپا داشتن جشن آغاز سالی نو است. در ميان سنت های غنی بسياری که در ارتباط با جشن نوروز وجود دارد، زايش دوباره و پيگيری شادمانی آرمان هايی پايدار است که همۀ ما در آنها اشتراک داريم.

همانگونه که حافظ شاعر ايرانی سروده است:

ز کوی يار می آيد نسيم باد نوروزی
از اين باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی


امسال برای ما اين مجال را فراهم می کند که به رويدادهای اخير خاورميانه بينديشيم. تظاهرات مسالمت آميز در ابراز و بيان حقوق و منزلت انسانی که ما در بخش بزرگی از منطقه شاهد بوده ايم، مورد تقدير و ستايش ما است. ما در استقبال از فرصت های نوروزی و کوشش برای پاسداری از ارزش های آن به جامعۀ جهانی می پيونديم.

باشد که اين سال نو با احساس تازه ای از اميدواری و تعهدی نو به حقوق بشر و آزادی های بنيادين که حق حيات جهانی ماست، پر بار شود.

نوروزتان پيروز، هر روزتان نوروز؛ نوروز مبارک!

نوروزتان فرخنده و هر روزتان نوروز باد.
XS
SM
MD
LG