لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۲

نمایش «علیاحضرت شماره یک»، گران ترین عطر دنیا در دبی


عطر «علیاحضرت شماره یک» نخستین بار برای ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۷۲ ساخته شد و او با مهر سلطنتی رضایت خود را به سازندگان اعلام کرد.
عطر «علیاحضرت شماره یک» نخستین بار برای ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۷۲ ساخته شد و او با مهر سلطنتی رضایت خود را به سازندگان اعلام کرد.
عطری که می شود گفت شايسته يک ملکه است از لندن به يک فروشگاه منحصر به فرد در دوبی رفت که تنها برای سه روز، از ۲۳ تا ۲۶ نوامبر، در اين شهر در معرض تماشای علاقمندان قرار گرفت.

«علیاحضرت شماره یک» نام عطر طراحی شده توسط عطر فروشی معتبر کلایو کریستین بریتانیا است که گفته می شود گران ترین عطر دنیا است. از این عطر تنها ۱۰ شیشه ساخته شده است. هفت شیشه آن به مبلغ هر عدد ۳۴۰ هزار دلار برابر با ۱.۲ میلیون درهم توسط یک عطرشناس ناشناس خریداری شده است.

یک شیشه از این عطر برای همیشه در فروشگاه هارودز لندن در ویترین قرار دارد و یک شیشه نیز در برگدورف گودمن نیویورک است.

ویکتوریا کریستین، دختر طراح افسانه ای عطر و مبلمان، می گوید: برای تنها شیشه باقی مانده که قرار است فردا به دوبی برسد بهایی نمی شود تعیین کرد، این عطر به مناسبت دهمین سالگرد همکاری ما با گالری پاریس برای اولین بار در دوبی نمایش داده خواهد شد.

کریستین می افزاید گرچه کتاب رکوردهای گینس این عطر را گران بهاترین عطر جهان نامیده است هدف ما در اصل این نبود.

دلیل گرانی این عطر در واقع کمیابی مواد استفاده شده در آن است از جمله چوب صندل هندی ۵۰ ساله و وانیل تاهیتی که شش ماه طول می کشد تا متبلور شود و پس از آن ادویه ای با عطر آلبالو از آن به دست آید.

روند خلاقه تولید عطر نیز که در سه مرحله تقطیر انجام می گیرد منحصر به فرد است و به این وسیله عطری فراهم می شود که ناب ترین و بادوام ترین عطر است.

کریستین می گوید ما به این عطر با واژه مطلق اشاره می کنیم. برای نمونه باید بگویم گل سرخ پایه اصلی عطر های کلایو کریستین است و در تولید این عطر از هر ۲۰۰ شاخه گل سرخ تنها یک قطره عطر به دست می آید. به همین دلیل عطر گرانی است زیرا تولید آن که با روش های طبیعی انجام می گیرد وقت گیر است.

عطر علیاحضرت شماره یک، در یک بطری ویژه ساخته شده از کریستال باکارا که پنج قیراط الماس در آن به کار رفته و دارای حلقه ای طلایی است عرضه می شود.

کریستین می گوید گرچه ظاهر و شکل مهم است اما آن چیزی که مهمتر است محتوای درون بطری است. آدم لازم نیست برای فهمیدن بوی خوب دوره و کلاس ببیند.

این عطر نخستین بار برای ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۷۲ ساخته شد و او با مهر سلطنتی رضایت خود را به سازندگان اعلام کرد و از همان زمان به این شرکت اجازه داده شد که تاج ملکه ویکتوریا به عنوان نماد این عطر در بطری های آن به کار رود.

شرکت یاد شده همچنین به تازگی عطر ویژه ای برای آلبرت و ویکتوریا (دوک و دوشس کمبریج) به مناسبت عروسی آنها ساخت. از دیگر مشتریان عطر های این شرکت می شود از کتی هولمز، تام کروز،‌ ویکتوریا و دیوید بکهام، التون جان و ملکه رانیا نام برد.

عطر «علیاحضرت شماره یک» از فردا در گالری پاریس دوبی به مدت سه روز در معرض نمایش خواهد بود.
XS
SM
MD
LG