لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

پیشنهاد استفاده از ماده خام کوکائین در سالاد


يک گزارش تازه انجمن ضد مواد مخدر پرو، فوايد بالقوه کوکا برای مردم را مورد پرسش قرارداه و می گويد که برخی مطالعات نشان داده که مواد مغذی اين گياه نمی تواند توسط بدن جذب شود
يک گزارش تازه انجمن ضد مواد مخدر پرو، فوايد بالقوه کوکا برای مردم را مورد پرسش قرارداه و می گويد که برخی مطالعات نشان داده که مواد مغذی اين گياه نمی تواند توسط بدن جذب شود

آلن گارسيا، رييس جمهور پرو، روز سه شنبه، ۱۹ دسامبر، پيشنهاد غير معمولی را در زمينه استفاده از برگ های کوکا، ماده خام کوکائين، مطرح کرد: چرا از اين برگ ها در سالاد استفاده نمی شود؟


وی در کاخ رياست جمهوری به خبرنگاران خارجی گفت: من اصرار دارم که اين گياه می تواند به طور مستقيم و به شکلی با سليقه در سالاد مورد استفاده قرار گيرد .


سخنان گارسيا مشابه حرف هايی است که پيش از اين روسای جمهور باشگاه چپگرايان، يعنی ايو مورالس بوليوی و هوگو چاوز ونزوئلايی در اين زمينه بر زبان رانده اند. آنها خواستار رواج استفاده از برگ های سرشار از کلسيوم کوکا در هرچيزی از خميردندان گرفته تا نوشيدنی ها شده اند .


گياه کوکا، برای قرن ها به عنوان يک ماده دارويی و مرسوم در فرهنگ «آند»، فرهنگ آمريکای جنوبی، مورد استفاده بوده است. گارسيا گفت که نبايد اين ماده را به خاطر آنکه در توليد موادمخدر مورد استفاده قرار می گيرد طرد کرد .


گارسيا گفت: گاستون آکوريو، يکی از بهترين سرآشپزهای پرو، اخيرا برای يک ميهمانی در کاخ رياست جمهوری چندين نوع غذا را با استفاده از گياه کوکا سرو کرد .


وی گفت: او به ما کيک های تهيه شده با پودر کوکا داد. همچنين يک نوع ليکور تهيه شده از اين گياه را سرو کرد. آيا خوردن برگ کوکا مضر است؟ نه، ابدا نه .


يک گزارش تازه انجمن ضد مواد مخدر پرو، فوايد بالقوه کوکا برای مردم را مورد پرسش قرارداه و می گويد که برخی مطالعات نشان داده که مواد مغذی اين گياه نمی تواند توسط بدن جذب شود .


برای سال های متمادی، واشينگتن به ملت های فرهنگ آند از جمله پرو، دومين توليد کننده کوکايين در جهان پس از کلمبيا، فشار آورده تا عليه توليد غير قانونی مواد مخدر مبارزه کنند. سفير آمريکا در پرو حاضر نشد تا درباره سخنان آقای گارسيا اظهار نظر کند .


رييس جمهور پرو در جريان ديدار ماه اکتبر خود با جرج بوش در واشينگتن تعهد کرد که سياست ريشه کن کردن محصولات کوکا را دنبال کرده و برنامه های جايگزينی اين گياه با ساير گياهان را پيگيری کند .


پرو اجازه داده است تا برای توليد آدامس و فروش کوکا به شرکت هايی که کوکايين دارويی ، بسته های چای کوکا يا عصاره مورد استفاده در نوشيدنی های سبک توليد می کنند ۲۵ هزار هکتار زمين، زير کشت اين گياه برود .


اما کارشناسان معتقدند که بيش از ۹۰ درصد از کوکا در پرو به صورت غير قانونی توليد شده و سوخت تجارت مواد مخدر به شمار می رود.


XS
SM
MD
LG