لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

۳۰۰ شبه نظامی در نجف کشته شدند


در جریان عملیات روز یکشنبه نیروهای نظامی عراقی، ۲۵۰ شبه نظامی کشته شدند
در جریان عملیات روز یکشنبه نیروهای نظامی عراقی، ۲۵۰ شبه نظامی کشته شدند

نيروهای عراقی و آمريکايی روز يکشنبه ۲۸ ژانويه در شهر نجف در جريان يک عمليات گسترده نظامی، در حدود ۳۰۰ شبه نظامی را از پای در آوردند.


استاندار نجف روز يکشنبه گفت نيروهای امنيتی عراق با گروهی از شورشيان که در باغ های اطراف شهر نجف سنگر گرفته بودند درگير شدند.


در اين عمليات يک هلی کوپتر نظامی آمريکايی نيز مورد حمله قرار گرفت و سقوط کرد. دو سرنشين اين هلی کوپتر کشته شده اند.


بعضی از منابع امنيتی در باره ايشورشیان گفته اند که آنها احتمالا پيروان احمد حسنی يمنی هستند که خود را «طلايه داران مهدی» می خوانند

در اين عمليات هواپيماهای اف ۱۶ آمريکايی قرارگاه های شورشيان را بمباران کردند. يک منبع سياسی به خبرگزاری رويتر گفته است هنوز درگيری ها پايان نيافته است.


ابهام در باره هویت شورشیان


اسد ابوجليل، استاندار نجف به رويترز گفت که مقامات عراقی توطئه ای کشف کرده اند که براساس آن شبه نظاميان قصد کشتن برخی از روحانيون را در روز دوشنبه داشته اند. روز دوشنبه مصادف با واقعه عاشورا است.


با اين حال بعضی از منابع امنيتی در باره اين افراد گفته اند که آنها احتمالا پيروان احمد حسنی يمنی هستند که خود را «طلايه داران مهدی» می خوانند.


هنوز جزئيات عملیات عراق کاملا مشخص نيست اما يک منبع نظامی عراق گفته است بر پيشانی تعدادی از جسدها نواری قرار دارد که بر آن نوشته شده است «سرباز بهشت».


استاندار نجف می گويد که تعدادی از سربازان عراقی در اين درگيری مجروح شده اند اما او به رقم آنها اشاره نکرد. يک سخنگوی استانداری نجف، اعلام کرد که در اين رابطه پنج نفر دستگير شدند. اما يک افسر عراقی گفته است که ۲۵ نفر بازداشت شده اند.


در رويدادی ديگر، اصابت دو خمپاره به دبيرستان دخترانه ای در منطقه عمدتا سنی نشين غرب بغداد، پنج دانش آموز را کشت.


به گفته مدير اين دبيرستان ، دانش آموزان برای زنگ تفريح به حياط مدرسه آمده بودند که دو خمپاره به داخل حياط افتاد. در اين حمله، بيست دانش آموز هم زخمی شدند.


XS
SM
MD
LG