لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۸

داووس؛ اجلاس جامعه مدنی و رهبران سیاسی


کلاوس شواب، بنیانگذار نشست سالانه داوس (سمت راست)
کلاوس شواب، بنیانگذار نشست سالانه داوس (سمت راست)

همايش سالانه «مجمع جهانی اقتصاد» از روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه به مدت پنج روز در دهکده کوهستانی داووس در سوئيس برگزار می شود. درهمايش امسال ۲۴۰۰ شرکت کننده از نود کشور جهان حضور خواهند داشت تا در مورد اوضاع اقتصادی جهان تحت عنوان جابجايی معادله قدرت در جهان گفت وگو کنند.


در اين همايش، ۲۴ رئيس دولت، ۸۵ وزير، بيش از ۱۰۰۰ مديرعامل بزرگترين شرکتهای تجاری جهان و رهبران رسانه ها و سازمان های غير دولتی در ۲۲۳ نشست، کارگاه و ميزگرد شرکت می کنند. «کلاووس شواب» بنيانگذار مجمع جهانی اقتصاد در نشست مطبوعاتی هفته گذشته گفت که جهان همچنان با سرعت در حال تغيير است و به همان نسبت درک آن سخت تر مي شود و اين همايش برای کمک به درک بيشتر تحولات است .


از جمله شرکت کنندگان کليدی همايش امسال مي توان به «محمود عباس» ریيس تشکيلات خودگردان فلسطينی، «لولا دسيلوا» رييس جمهوری برزيل، «تونی بلر» نخست وزير انگليس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، « ملک عبدالله» پادشاه اردن و «فواد سينيوره» نخست وزير لبنان اشاره کرد.


از ميان روسای سازمان های بين المللی می توان به «محمد البرادعی» مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، «پاسکال لامی» دبيرکل سازمان تجارت جهانی و «پاول ولفوويتس» رييس بانک جهانی نام برد. از ميان هنرمندان نیز «بونو» خواننده مشهور و «پائولو کوئيلو» نويسنده نامدار برزیلی از جمله شرکت کنندگان هستند.



حضور خاتمی

از مقامات جمهوری اسلامی نامی جز «محمد خاتمی»، ریيس جمهوری سابق ايران در ليست شرکت کنندگان به چشم نمی خورد.


آقای خاتمی در جلسه ای تحت عنوان «قوانين همسايگی در جهان چند فرهنگی» با حضور «عبدالله احمد بداوی» نخست وزير مالزی، «جان دوگيويا»، ریيس دانشگاه جورج تاون آمريکا و «جيم واليس» فعال معروف مسيحيان اوانجليس آمريکا و «ديويد روزن» ریيس کميته بين المللی يهوديان برای گفت وگو بين مذاهب شرکت می کند.


جلسه ديگری نيز تحت عنوان «صداهايی از ايران» به بررسی تحولات روز ايران اختصاص داده شده است. شرکت کنندگان اين جلسه عبارتند هستند از «حمیدرضا جلائی پور»، «بهاره آروين»، «شهريار خلجی» و «حسين واله» از ايران و «ولی نصر» از شورای روابط خارجی آمريکا .


همايش مجمع جهانی اقتصاد فرصتی منحصر به فرد در سطح بين المللی برای سران بخش خصوصی و جامعه مدنی است تا با رهبران سياسی به گفت وگو در مورد آينده جهان بپردازند.


XS
SM
MD
LG