لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۱

«عبور شورشیان از مرز پاکستان کاهش چشمگیری داشته است»


پاکستان همواره از سوی مقامات افغان به کم کاری و در بعضی موارد همکاری با طالبان متهم شده است.
پاکستان همواره از سوی مقامات افغان به کم کاری و در بعضی موارد همکاری با طالبان متهم شده است.

یک فرمانده بلندپایه ناتو در افغانستان اعلام کرد که عبور شورشیان از مرز مشترک افغانستان و پاکستان در جنوب افغانستان به طوری چشمگیری کاهش یافته است.


پس از ماه ها فشار بر اسلام آباد به خاطر عدم جدیت در جلوگیری از گذر شورشیان از مرزهای آن کشور، این اولین بار است که اظهارات مثبتی در باره عملکرد پاکستان بر زبان رانده می شود.


تون بان لون، فرمانده نظامی ناتو در جنوب افغانستان روز یکشنبه گفت که اخیرا حملات ضد تروریستی با هماهنگی بیشتر نیروهای ناتو، پاکستان و افغان اجرامی شود.


به گفته وی، « این موضوع یکی از دلایل کاهش فعالیت شورشیان در مزز مشترک دو کشور شده است.»


آقای لون می گوید: در حال حاضر نیروهای زیر فرمان ناتو در ارتباط تنگاتنگ با پاکستان هستند. من فکر می کنم در استان جنوبی هلمند تفاوت آشکاری دیده می شود. در عین حال ما شاهد حضور کمتر شورشیان هستیم و این بدان معناست که گذر شورشیان به جنوب افغانستان کاهش یافته است. پس به نظرم پاکستان در برخورد خود یک تغییر جدی را به میان آورده است.


فرمانده نظامی ناتو در جنوب افغانستان در حالی از تغییر سیاست پاکستان در هفته های اخیر سخن می گوید که در ماه های گذشته همواره جنگ لفظی بین دو افغانستان و پاکستان ادامه داشت.


مقامات افغان همزمان با افزایش خشونت ها در افغانستان، همواره پاکستان را به کم کاری و در بعضی موارد همکاری با طالبان متهم می کنند.


اما این اولین بار است که در اظهارات یک مقام ارشد ناتو تغییرات مثبتی به میان آمده است.


XS
SM
MD
LG