لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰

متهم سگ‌کشی در استان اردبیل به «۷۴ ضربه شلاق محکوم شد»


یک مقام سازمان محیط زیست خبر داد که دادگاهی در استان اردبیل، یک متهم پرونده سگ‌کشی در شهرستان «بیله سوار» در سال گذشته را به ۷۴ ضربه شلاق و هفته‌ای یک جلسه آموزشِ نحوه برخورد با حیوانات به مدت یکسال محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رحیمی رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان «بیله سوار» در استان اردبیل روز چهارشنبه ۱۸ فروردین اعلام کرد که دادگاه عمومی «جعفرآباد» فرد «خاطی» در پرونده معروف به سگ‌کشی را به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

به گفته آقای رحیمی، این فرد همچنین محکوم شده که به مدت یکسال هر هفته یک بار در نمایندگی حفاظت محیط زیست «بیله سوار» حاضر شود و نحوه برخورد با حیوانات و رعایت حقوق آنها را آموزش ببیند.

در اسفند پارسال فیلمی از آزار و اذیت چند سگ که منجر به کشته شدن یکی از آنها شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

پس از آن رضا موسوی مدیر محیط زیست استان اردبیل ۱۲ اسفند خبر داد که فرد متهم به سگ‌کشی دستگیر شده است.

به گفته آقای موسوی، این فرد اقدام به آزار و اذیت چند سگ که «در حال جفت‌گیری بودند» کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

در ماه‌های گذشته انتشار گزارش‌هایی از آزار و اذیت سگ‌ها اعتراض گروهی از حامیان حقوق حیوانات را در پی داشته است.

در روزهای ابتدایی فروردین ماه و پس از انتشار ویدئوهایی از آزار سگ‌های خانگی از سوی دختر جوانی به نام مرسده ملک شاهی، گروهی از حامیان حقوق حیوانات در مقابل منزلش تجمع و از او شکایت کردند.

پیش از آن نیز روز سوم اسفند پارسال و پس از انتشار ویدئویی از آزار یک سگ در استان گلستان تعدادی از حامیان حقوق حیوانات و تعدادی از بازیگران سینما از جمله هدیه تهرانی، میترا حجار و شهره سلطانی در مقابل سازمان محیط زیست تجمع کرده بودند.

پس از این اعتراض‌ها اعلام شد که بهرام محمد عوض زاده، ضارب این سگ شکاری از سوی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان بازداشت شده است.

در همین حال، بر اساس گزارش‌ها پس از تجمع حدود ۷۰ نفر از حامیان حقوق حیوانات در پارک لاله در روز ۱۳ فروردین، هدیه تهرانی همراه با شانزده تن از شرکت‌کنندگان به مدت چند ساعت «دستگیر و بازجویی» شدند.

XS
SM
MD
LG