لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

ترامپ برای دومین بار ظرف سه ماه گذشته در تیم انتخاباتی خود خانه‌تکانی کرد


اکنون تعداد اعضای کمیته مشاوران ترامپ شش برابر تعداد مشاورانی است که میت رامنی در انتخابات چهار سال پیش داشت.
اکنون تعداد اعضای کمیته مشاوران ترامپ شش برابر تعداد مشاورانی است که میت رامنی در انتخابات چهار سال پیش داشت.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دومین بار ظرف سه ماه گذشته در تیم انتخاباتی خود خانه‌تکانی کرد.

آقای ترامپ روز چهارشنبه ۲۷ مرداد با انتشار اعلامیه‌ای از پیوستن افرادی چون سام براون بک، سناتور جمهوریخواه پیشین و فرماندار ایالت کانزاس، تری برنستد فرماندار ایالت آیووا و سناتور جمهوریخواه پت رابرتس، رییس کمیته کشاورزی سنای آمریکا، به تیم مشاوران انتخاباتی خود خبر داد.

این سه جمهوریخواه از جمله ۶۵ مشاور دیگری هستند که یا از مقام‌های انتخابی ایالت‌های تولیدکننده فراورده‌های کشاورزی به شمار می‌آیند و یا کارشناس امور کشاورزی آمریکا محسوب می‌شوند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند علاوه بر این، جمهوریخواهان معروف دیگری نیز به تیم ترامپ افزوده شده‌اند مانند ریک پری و جیل گیلمور که هر دو از مشتاقان ورود به کاخ سفید بودند که در تلاش خود ناکام ماندند.

پولیتیکو، نشریه چاپ واشینگتن، در گزارشی در سایت خود ضمن انتشار خبر خانه‌تکانی در کمپین دونالد ترامپ، گفته است: شگفت‌آور است کاندیدایی که با شعار علیه رهبران و مدیران حزب پا به میدان رقابت‌های انتخابات مقدماتی گذاشت، اکنون از میان همان رهبران و مدیران حزبی، افرادی را به کمک طلبیده است.

در فهرست مشاوران جدید دونالد ترامپ، نام‌ افرادی نیز به چشم می‌خورد که از کمک کنندگان مالی به حزب جمهوریخواه هستند؛ مانند «چارلز هربستر» از ثروتمندان ایالت نبراسکا، «بروس رستتر» ثروتمند مقیم ایالت آیووا که از تاجران بزرگ محصولات کشاورزی به شمار می‌رود ولی هیچ یک تاکنون به کمپین ترامپ کمک نکرده‌اند.

رسانه‌های دیگر هم از «مایک کاناوی» رییس کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان و «باب گودلته» عضو جمهوریخواه این مجلس از ایالت ویرجینیا نام برده‌اند.

حضور این افراد و دهها کارشناس امور کشاورزی در تیم انتخاباتی دونالد ترامپ نشان می‌دهد که نامزد جمهوریخواهان در استراتژی تبلیغات انتخاباتی خود تجدیدنظر کرده و علاوه بر ایالت‌های صنعتی در غرب میانه که سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند، به ایالت‌های دیگری هم پرداخته که بیشتر ساکنان آنها کشاورزانی هستند که نسبت به کاهش درآمد خود ناخرسندند.

پولیتیکو می‌گوید که اکنون تعداد اعضای کمیته مشاوران ترامپ شش برابر تعداد مشاورانی است که میت رامنی کاندیدای حزب حمهوریخواه در انتخابات چهار سال پیش در رقابت با باراک اوباما داشت.

روزنامه «واشینگتن پست» هم با پوشش خبر اعلامیه ترامپ که در ساعت پنج و سی و هشت دقیقه بامداد چهارشنبه منتشر شد گفته است که کاندیدای جمهوریخواهان، «استفن بنن» یکی از ثروتمندانی را که در وال استریت به دارایی هنگفت رسیده و نشریه آنلاین «بریت بارت دات کام» را پایه‌گذاری کرده است به عنوان مدیر ارشد کمپین تبلیغاتی خود برگزیده، و یا از «کلیان کانوی» یاری طلبیده که در انتخابات مقدماتی با تد کروز همکاری می‌کرده و اکنون به سمت مدیر کمپین انتخاب شده است.

واشینگتن پست اضافه می‌کند که پل منافورت، پست خود را به عنوان کارگردان اصلی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ حفظ کرده ولی به گفته برخی از مشاوران ترامپ، موقعیت او در تیم کاندیدای جمهوریخواهان آسیب دیده و از جایگاه بانفوذ پیشین برخوردار نیست.

XS
SM
MD
LG