لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۰

انتقاد «ادواردز» از بوش برای مذاکره نکردن با ایران


آقای ادواردز می گوید: این یک اشتباه بزرگ استراتژیک است که با ایران به طور مستقیم وارد مذاکره نمی شویم.
آقای ادواردز می گوید: این یک اشتباه بزرگ استراتژیک است که با ایران به طور مستقیم وارد مذاکره نمی شویم.

جان ادواردز ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و سناتور سابق دمکرات، از دولت بوش به خاطر کوتاهی در مذاکره مستقیم با ایران برای حل مساله هسته ای این کشور و نقش آن در جنگ عراق انتقاد کرد.


آقای ادواردز که یکی از کاندیداهای داخلی حزب دمکرات برای انتخابات سال آینده است دولت بوش را مسبب ناکامی های آمریکا در عراق معرفی کرد.


جان ادواردز در گفت و گو با آسوشیتد پرس گفت: « این یک اشتباه بزرگ استراتژیک است که با ایران به طور مستقیم وارد مذاکره نمی شویم.»


وی خواستار موضع گیری های هوشمندانه تری در مورد مساله ایران شد و گفت که ایالات متحده تمام اهرم های خود را در این زمینه به کار نگرفته است.


هفته گذشته پس از آن که خبر ارسال سلاح سنگین به عراق از سوی دولت ایران در سطح جهان انتشار یافت موضوع روابط آمریکا با ایران بار دیگر به موضوعی قابل اهمیت بدل شد.


جان ادواردز اظهار داشت که اکراه بوش از گشودن باب مذاکرات دیپلماتیک با ایران و سوریه برای برقراری آرامش در عراق به ضرر آمریکا شده است .


وی افزود: « آمریکا باید از اهرم های اقتصادی خود در برابر ایران سود جوید ».


کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که اگر ایرانی ها از برنامه های نظامی هسته ای خود دست بردارند آمریکا نسبت به تامین سوخت هسته ای مورد نیاز آن ها اقدام خواهد کرد.


ادواردز تصریح کرد: « آمریکا باید یک بسته تشویق آمیز جدی اقتصادی به ایران پیشنهاد کند و این پیشنهاد را در سطح عموم منتشر سازد. به این ترتیب مردم ایران که از نظر تاریخی هیچ گاه ضد آمریکایی نبوده اند از پیشنهاد ما مطلع می شوند و بین رییس جمهور تند رو ایران و مردم این کشور شکافی به وجود خواهد آمد».


سناتور سابق کارولینا همچنین درباره ناموفق بودن مجلس سنا در اخذ تصمیمی پیرامون مخالفت با طرح بوش در اعزام نیروی بیشتر به عراق گفت: این بستگی به کنگره داشت که میزان حضور آمریکا در عراق را کاهش دهد.


XS
SM
MD
LG